Espectacles
,
2025

Espectacle 'Marina Ginestà. Fotos de memòria'

Ei! Aquest esdeveniment ja ha passat. Et proposem:

En el marc del projecte 365 dones l'any del TNC, espectacle 'Marina Ginestà. Fotos de memòria', un text per a lectura dramatitzada de la dramaturga Núria Vizcarro, que parla també de la necessitat de la creació d'un relat per poder descobrir referents i imatges on emmirallar-nos.

També de fotografies fetes en moments convulsos, com la que Hans Gutmann li va fer a Marina Ginestà i Coloma, una periodista, escriptora i militant antifeixista coneguda per la seva activitat durant la a la Guerra Civil espanyola i el franquisme. Va esdevenir famosa a partir d'una fotografia que li va fer a la terrassa de l'Hotel Colon de la plaça Catalunya de Barcelona l'any 1936, quan tenia 17 anys.

Aquesta fotografia, que és un símbol de la resistència i la lluita contra el feixisme, també té una història pròpia. La Marina no va saber que existia fins l'any 2008, quan el documentalista de l'agència EFE, Xulio García Bilbao, va arribar fins el seu nom i la va localitzar a París.

Preu: 

Gratuït, amb aforament limitat.

Inscripcions: 

Cal fer inscripció prèvia aquí (enllaç)

Fitxa tècnica: 

Direcció i espai escènic: Jordi Almirall
Text: Núria Vizcarro
Interpretació: Joana Fabrés, Olga Parra, Enric Corominas, Lara Albert, Toni Calmet, Glòria Prats, Carles Castellnou, Carol Ribera, Montse Torra, Roger Bosch, Roc Esquius
Attrezzo: Anna Pérez
Espai Sonor: Jordi Bonet
Il·luminació i so: Toni Esbrí
Vestuari: Equip de cosidores de La Palma
Muntatge audiovisual: Guillem Almirall
Fotografies: Montse Tarradas

Organitza: 

Museu d'Història de Catalunya

Més informació: 

Leaflet | © OpenStreetMap contributors CC-BY-SA,
  • imatge de control 1per1