Jump to navigation
Del 19 al 22 de març
Diumenge 22 de març
Del 18 al 22 de març
Del 20 al 22 de març
Dissabte 28 de març
Del 27 al 29 de març
Dissabte 4 d'abril
Falset celebra una nova edició de la Festa de Sant Blai, protector de les afeccions de la gola i la veu. No hi faltarà la tradicional benedicció i la cercavila del Coc.
La festa de Sant Blai a Falset (3 de febrer) té un emblema original: el Coc. Un coc de recapte, tradicional d'aquesta terra, amb un format no gaire usual: a vegades arriba als vint metres de llarg.
Aquest coc es beneeix al migdia a l'església parroquial, juntament amb els guinaldos i els bunyols. En arribar el vespre es passeja en triomf pels carrers del poble des de l'església fins a la capella del sant, al Malanyet. Allí es rifarà el coc, i els assistents podran prendre bunyols (orelletes) amb vi ranci o garnatxa dolça.
L'afortunat guanyador del coc serà acompanyat a casa seva per tot el seguici. Evidentment, sempre hi hauran voluntaris per ajudar a consumir-lo, pel bé de la seva salut.
Un cop vençut el fred i recuperades les forces, els músics que han precedit el seguici conviden a ballar sardanes. Una altra forma de treure's el fred.
11:00h | Església de Santa Maria: Missa amb benedicció de Guinaldos 13:30h | Solemne benedicció dels Guinaldos, del Coc i dels Bunyols de vent 19:00h | Cercavila del Coc, amb la banda Vila de Falset Tot seguit | Capelleta de Sant Blai, Malanyet: Sardanes + Rifa del Coc
Centre d'Estudis Falsetans
Web Ajuntament de Falset