Jump to navigation
Dijous 18 de desembre, 19h
Del 16 de setembre al 18 de desembre
Del 9 d'octubre al 19 de desembre
Del 10 d'abril al 20 de desembre
Del 15 de novembre al 21 de desembre
Del 24 de gener al 31 de desembre
Exposició de llarga durada
Exposició 'Energia submergida', de l'artista Paula Artés (Molins de rei / Alentorn, 1996), una mostra fotogràfica que posa llum i taquígraf en els abusos de poder del projecte Castor.
Artés mostra el seu vessant més compromès i proposa una reflexió sobre l'entramat de relacions de poder i control que vinculen l'activitat d'Escal UGS (una de les empreses constructores més grans del món) i l'Estat espanyol, en la construcció de la plataforma Castor. Aquest dipòsit submarí de gas natural construït davant de les costes del Montsià i el Baix Maestrat (entre Catalunya i el País Valencià) va generar un greu impacte ambiental.
Entre altres coses, va significar la desaparició d'algunes espècies aquàtiques, l'alteració dels trajectes de pesca al voltant de la plataforma marina i tot un seguit de terratrèmols en els pobles d'Alcanar, Benicarló, Cervera del Maestrat, Càlig, Peníscola, Sant Carles de la Ràpita i Vinaròs. D'aquesta manera, la història del projecte Castor es converteix en un cas exemplar de la capacitat de control que empreses privades amb vastos patrimonis econòmics poden exercir sobre l'Estat, fins a modelar l'entorn legal i normatiu en el qual operen. A conseqüència d'això, la recerca de Paula Artés vol desvelar aquella 'energia submergida' que no només s'amaga entre les esquerdes dels edificis afectats pels sismes o dins dels forats de les roques calcàries, sinó també en les cotractacions nebuloses entre l'esfera pública i privada.
De dimecres a dissabte: de 17 a 20h Diumenges: d'11 a 14h
Dissabte 2 de març, a les 19h
Carolina Ciuti
Entrada lliure i gratuïta
Lo Pati. Centre d'Art de les Terres de l'Ebre
Ajuntament d'Amposta
Web Paula Artés Web Lo Pati. Centre d'Art de les Terres de l'Ebre Facebook Lo Pati. Centre d'Art de les Terres de l'Ebre