Música
,
2025
Divendres 1 d'agost, 22h
Absis de la Catedral

Concert ‘Esquerda III: La solitud del cos’

En el marc del Proto-fest 5. Festival de Música de Tortosa, concert ‘Esquerda III: La solitud del cos. Una litúrgia d’aire i ossos’ a càrrec de l’Alumnat de la masterclass Cor i Orquestra, amb Andrea Font, Georgina Reyner, José M. Monfort i Abel Nicole com a solistes i sota la direcció de Francesc Valldecabres.

Sinopsi: 

Ossos que cruixen com vidres sota la pell. Sang a les dents. Batec de fang. El Rèquiem de Mozart: Trenca la gola amb trossos de placenta endurida. Esquerda III és el lloc on la carn s’alça i parla: una pregària trencada per l’últim sospir del cos. El Rèquiem de Mozart és una de les seues obres més emblemàtiques i misterioses. Composta el 1791 i inacabada a la seua mort, va ser completada pel seu deixeble Franz Xaver Süssmayr. Encàrrec del comte Franz von Walsegg, l’obra combina dramatisme i espiritualitat, amb passatges intensos com el Dies irae i moments lírics com el Lacrimosa. El seu caràcter fúnebre i profund l’ha convertida en símbol universal del dol i la transcendència. Escrita en els darrers dies de la vida del compositor, el Rèquiem reflecteix la lluita entre la vida i la mort, i és considerat un testament musical que uneix el classicisme amb una emoció colpidora i atemporal.

Preu: 

Entrada gratuïta

Fitxa tècnica: 

Andrea Font: soprano
Georgina Reyner: mezzosoprano
José M. Monfort: tenor
Abel Nicole: baríton
Francesc Valldecabres: director
Mireia Andreu i Jaume Martínez: direcció escènica

Organitza: 

Associació PROTO Festival de Música de Tortosa

Col·labora: 

 

Ajuntament de Tortosa, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Tarragona, Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) i Institut Català de les Dones.

Més informació: 

Web Proto- 
Instagram Proto-
Facebook Proto-

  • imatge de control 1per1