Jump to navigation
La major part de festivals que es celebren en època estiuenca (juliol i agost) han estat cancel·lats / posposats degut a la nova realitat imperant a causa del covid-19.
Per fortuna per als amants del teatre el ‘Festival de Teatre Clàssic Castell de Peníscola’ és una de les excepcions, fidel a la seva cita, en aquesta la seva XXIII edició ho farà un mes després de l'inicialment previst, un temps prudencial que ha servit per adaptar el certamen a aquesta nova realitat, (estricte compliment de les mesures de seguretat, establiment de la distància social i el reforçament de la higiene).
L'incomparable marc de les representacions no és altre que el remodelat pati d'armes del seu castell, en aquesta edició s'han representat 8 espectacles d'escenari fix, arribant al ple absolut de totes les localitats per a cadascuna de les seves representacions, tot i la incertesa per part de la direcció del festival a la reacció de la gent davant d'aquesta inacabable pandèmia que encara avui ens atemoreix.
Impulsat per la Diputació de Castelló, agrair la valentia del seu director Carles Benlliure i el seu equip per l'enorme esforç per continuar fent cultura en gran tot i les limitacions, aconseguint re col·locar i adaptar obres de teatre de gran qualitat.
La 5a representació del festival ens porta l'obra ’HIPÒLIT’ d'Eurípides, un clàssic contemporani, estrenada a la 64 Edició del Festival de Teatre Clàssic de Mèrida (2018), magníficament interpretada per la companyia Maltravieso Border Scene, sent una coproducció amb La Almena Produccions i el Festival de Teatre Clàssic de Mèrida. Premi a la Millor actriu per la seva interpretació com Fedra, i premi a la Millor Versió Teatral en la 1a Edició dels Premis Cerinos.
Sinopsi: L'enfrontament entre l'amor que sent Fedra per Hipòlit la portarà al suïcidi empesa per la intolerància d'Hipòlit i pel què diran. La derrota d'una dona avergonyida per estimar, enfront de la intolerància d'un home que diu que "tant de bo us moriu totes" les dones, expressa amb claredat la lluita home dona, en la qual la dona lluita sempre en desavantatge. El sentit comú ho posa la nodrissa, dona que representa l'amor incondicional, i que es situa a les antípodes d'aquestes deesses a les que la felicitat dels seus fills i filles els importa molt menys que la disputa que mantenen entre elles per demostrar qui de les dues és més poderosa. La càrrega tràgica recau en Fedra. No pot no estimar Hipòlit. Assumeix el seu error tràgic, i es treu la vida.
Repartiment: Juan Díaz. ( Hipòlit ) Camila Almeda.( Fedra ) José A. Lucia. ( Teseu ) Cristina Gallego. ( Nodrissa ) Guadalupe Fernández. ( Afrodita ) Amelia David. ( Artemisa ) Rubén Lanchazo. ( Missatger i Caçador ) Javier Uriarte. ( Assistent de Teseu ) Estefanía Ramírez. ( Cor dones de Trecén i Violí ) Sara Jiménez. ( Cor dones de Trecén ) Fernanda Valdés. ( Músic en Escena )
Quadre Artístic Tècnic: Direcció tècnica: La Almena Produccions i Maltravieso Teatre. Disseny escenografia: Emilio del Valle i Isidro Timón. Il·luminació: José Manuel Guerra. Direcció d'art / vestuari: María de Melo. Composició musical: Álvaro Rodríguez Barroso. Dramatúrgia i versió: Isidro Timón i Emilio del Valle. Ajudants de direcció: Jorge Muñoz i Gustavo del Río. Direcció d'escena: Emilio del Valle. Escenari: Pati d'Armes del Castell de Peníscola.
*Resum fotogràfic: Ernest Sesé 'Les Meues Fotografies'
> Sèrie completa de l'espectacle a Ernest Sesé -Fotografies-
Bloc personal dedicat a la fotografia de les arts escèniques, un tipus de fotografia amb la qual em sento a gust, m'encanta i alhora em diverteix. No pretén ser un resum exhaustiu d'aquestes actuacions sinó més aviat una sèrie de fotografies seleccionades per les seves escenes, les seves llums, els seus personatges i les seves caracteritzacions. En poder mostrar-les, la meva intenció és col·laborar en la difusió de les obres amb un treball cuidat i digne, ja que no és una fotografia fàcil. En fi Les Meues Fotografies.