Jump to navigation
Dissabte 14 de febrer, 12h
Diumenge 15 de febrer
Dimecres 18 de febrer
Del 18 al 20 de febrer
Divendres 20 de febrer, 19h
Dissabte 21 de febrer, 11h
Dissabte 21 de febrer
Dies 8, 15 i 22 de febrer
En el marc de l'exposició 'Només d'anada', conferència 'Només d'anada en l'Edat Moderna' a càrrec del Dr. Valentí Gual i Vilà, que parlarà sobre la immigració occitana a la Conca de Barberà als segles XVI i XVII.
La introducció de l'acte anirà a càrrec d'Albert Carreras, responsable d'acció cultural i educativa del Museu de la Vida Rural.
Les obres de l'exposició, realitzades per Piero Sacchetto, tracten el fet migratori a partir del fort impacte que la lectura del poemari 'Solo Andata' (2014) d'Erri De Luca va causa al pintor, una reflexió sobre el viatge i la immigració feta des de la plàstica convertida en l'exposició.
Però els fets migratoris han estat una constant a la història universal i, prova d'això, és l'estudi de l'episodi de la immigració occitana a Catalunya durant els segles XVI i XVII realitzat per l'historiador Dr. Valentí Gual i Vilà, professor de la Universitat de Barcelona, i publicat sota el títol 'Gavatxos, gascons, francesos. La immigració occitana a la Catalunya moderna (el cas de la Conca de Barberà)' que ha estat reimprès per Rafael Dalmau, Editor (2021).
Activitat gratuïta
Cal fer inscripció prèvia trucant al 977 870 576, o en línia aquí (enllaç)
Museu de la Vida Rural de la Fundació Carulla
Web Museu de la Vida Rural Facebook Museu de la Vida Rural