La catifa vermella "popular" de les Terres de l'Ebre

Els premis EbreLíders arriben a la seua quarta edició amb un jurat format per 15.000 persones
Surtdecasa Ebre
,
11/05/2013
Fires i festes

Un any més, amics, companys, familiars i fans comencen una intensa campanya per les xarxes socials, per la plaça i pel mercat, per convertir aquella persona propera, que és carismàtica i admirada, en tot un líder de les Terres de l'Ebre.

Aquesta és la màgia dels premis EbreLíders, organitzats per l'equip de Més Ebre i Canal TE, que van nàixer al 2009 amb l'objectiu de donar a conéixer totes aquelles persones i projectes que treballaven diàriament pel territori i que, per tant, tenien el reconeixement de la comunitat. Un reconeixement, primer anònim, però que amb aquests premis -organitzats al més pur estil de Hollywood - prenien aquella rellevància pública farcida d'autoestima que molts cops faltava. Hem volgut parlar amb un dels impulsors del projecte: Joan Antó, Conseller Delegat d'aquest grup de comunicació, per a que ens expliqui com va començar tot.

  • imatge de control 1per1

 

- Com se us va ocórrer organitzar aquests premis a partir de votacions populars?

L’any 2009, les notícies que apareixien als mitjans, no parlaven d’altra cosa que de la crisi. Difícilment trobaves notícies positives, i menys encara al nostre territori. Així que tot l’equip vam decidir fer la nostra petita aportació i afavorir la creació d'un esdeveniment que generés noticies que fessin desconnectar la gent de tanta penúria. Vam arribar a la conclusió que a la gent li agrada veure’s reconegut i rebre premis, i així van néixer els EbreLíders.

 

  • imatge de control 1per1

- Per què creieu que han tingut tant d'èxit?

Perquè no són uns premis dirigits i previsibles. El fet de ser 100% populars fa que qualsevol candidat pugui sortir premiat. No cal que siguin personalitats públiques, que ja tenen prou reconeixement en el dia a dia.

 

- Qui té més amics s'emporta el premi?

  • imatge de control 1per1

Amb un jurat de quasi 15.000 usuaris, això no va així. Les mobilitzacions al voltant de les candidatures s’acaben convertint en qüestions de pobles sencers o de grans col·lectius. I més enllà d’aconseguir un dels tres premis de cada categoria, molts cops els missatges enregistrats pels usuaris ja són un premi en sí mateixos.

 

- Quin és el moment més emotiu que recordes en una gala d'EbreLíders?

N’hi ha moltíssims. De la primera gala, recordo el discurs de l''Ebrenca de l’Any' que va ser força emotiu. També el reconeixement a Don Millán, que per la meva condició de rapitenc em va emocionar molt. De la segona edició, el premi d’'Ebrenc de l’Any' a Jordi Pitarque amb tot l’equip del Reus Deportiu on ell jugava. O de la tercera edició, l’actuació per sorpresa dels Junior’s, com a reconeixement al seu component Joaquim Roda, va emocionar a tot l’auditori d’Amposta al interpretar la cançó Perla Preciosa.

 

- Creus que esdeveniments així fomenten que es creï més marca Terres de l'Ebre?

Sense cap mena de dubte. De fet, va ser un dels principals objectius que vam perseguir. I tot això gràcies al sistema de votacions mitjançant internet. Recordo que, a la primera edició, la taronja de Xerta va guanyar el premi de Gastronomia i Turisme, i va estar molt disputat fins l’últim moment. Quan l’alcalde va rebre el premi, molta gent de Xerta el va acompanyar a la gala i el dia següent van fer la presentació del premi al poble.

 

- Expliqui'm un altre cas que hagi contribuït a mobilitzar pobles sencers...

Quan l’alcalde de Deltebre i el de Sant Jaume varen recollir el premi al pont “Lo Passador” que uneix els dos pobles. Van pujar plegats a l’escenari i es van abraçar davant de tots els assistents.

 

- I com a dinamitzador de l’economia local, pot aportar algun element positiu? Moltes candidatures de l’apartat del comerç i de l’empresa són petits comerços que estan lluitant per sobreviure, com qualsevol negoci avui dia. L’avantatge principal que els aporta estar nominats als EbreLíders és que els permet tenir un aparador on milers de persones del territori poden llegir comentaris més que positius dels seus productes o serveis. Molts cops és millor això que una gran campanya publicitària.

 

- Des del punt de vista de la cultura i l'espectacle, una gala com aquesta aporta glamour al territori i afavoreix la creació d'un star-system en miniatura?

En miniatura i no tant en miniatura, ja que per molts grups musicals de les Terres de l’Ebre, actuar davant de 1.000 persones, com va ser el cas de Deltebre, no és tan habitual. És evident que els premis EbreLíders sense la gala, no serien el mateix. Els premiats poden pujar a l'escenari i dir unes paraules, veure's en un vídeo en les pantalles gegants...Com en les grans gales!!

 

- Com és l'organització d'una gala així?

Molt complexa i costosa, tant pel que fa al temps com econòmicament. I donat que EbreLíders és un projecte del tot altruista, tots els que col·laboren en la gala, ho fan de manera desinteressada i pel bé del territori.

  

A

També et pot interessar