Jump to navigation
- Què és 'inTarsi'?Un intarsio, en italià, és un joc de marqueteria, un seguit de peces que, com un puzle, creen un dibuix general i harmònic. Utiltizem aquest concepte com a metàfora de les relacions humanes. Juguem amb el concepte de soledat, de grup, d’exclusió, d’acceptació, les relacions de parella… Dinàmiques on tots hem estat al llarg de la nostra vida i que volíem posar en escena. I ho fem a través del circ: som quatre acròbates que a través de la dansa, el teatre físic i sobretot les arts del circ, volem compartir amb el públic una experiència humana. L’escenografia també és clau en l’obra, és un artista més: juguem amb les peces de l’escenari fins a trobar la construcció on "tot encaixa". Ho fem, a més, pensant en el públic, amb un toc d’humor i auto ironia, molt necessaris avui dia.
- 'CAPAS' va ser el vostre primer espectacle, l’any 2011 i us ha portat premis com el Ciutat de Barcelona i molts espectadors arreu.La Companyia de circ 'eia' va néixer el 2009 i ‘CAPAS’ es va estrenar el 2011. Hem fet un total de 150 representacions en 12 països. Ha sigut l’espectacle que ens ha donat a conèixer a casa i sobretot, a nivell internacional, ens ha posicionat en un nivell molt bo, obtenint un important ressò entre professionals i públic. En el món del circ, no és habitual ser més reconeguts a casa que a fora, encara que gràcies a ‘CAPAS’ ens han programat en grans equipaments com el Mercat de les Flors i el TNC. Gràcies a això, els programadors culturals tenen més confiança en la companyia i tindrem la possibilitat de presentar 'inTarsi' en diverses sales teatrals de Catalunya.
- Vincular la narració, el circ, l’escenografia i que sigui un tot no deu ser tasca senzilla. El procés de creació és clau, oi?Ens agrada tenir temps per a poder investigar i fer recerca a nivell artístic i tècnic a l’hora de fer un espectacle. Amb 'CAPAS' i 'inTarsi' el procés creatiu ha durat un any. A més, en el camp del circ, els canvis en la tècnica o l’equip humà, necessiten temps i molt d’assaig per a poder generar un llenguatge en comú. Ens agrada tenir temps per testar alguns moments del procés creatiu amb públic, debatre després amb ells i valorar si anem ben encaminats o no. De fet, hem presentat sis pre-estrenes abans d'arribar el moment de l’estrena final, que va ser el 22 d’abril passat al Mercat de les Flors. Abans vam fer presentacions públiques al Temporada Alta, a Brussel·les i a Itàlia. Actuacions en diferents contextos culturals i buscant sempre el retorn del públic per a millorar l’espectacle. Creiem que no hi ha una fórmula definitiva, l'espectacle va evolucionant, va creixent, millorant, com les persones. No hi ha una fi.
- No és habitual veure circ en teatres a Catalunya.No, ni a Catalunya ni a Espanya. Però a Europa sí. Estem en un moment en què les barreres i les lleis que encasellen les arts escèniques s’estan diluint i molt sovint veus que hi ha espectacles que no saps ben bé si són dansa, teatre, música o circ. El circ no és habitual en les nostres sales però la nostra aposta és que sí que ho sigui. Es pot programar circ en un teatre per a públic adult, en horari d’adult, amb una escenografia i un fil narratiu. Falta una visió més actualitzada del que és el circ contemporani.
- Sou una companyia internacional, amb gran repercussió a Europa.Tenim una projecció internacional important perquè ens agrada viatjar i també perquè el circ no té les barreres del llenguatge ja que és el cos que "parla". La itinerància és intrínseca en el món del circ, i ens agrada perquè ens dóna l'oportunitat de veure la reacció dels espectadors en diferents països, veure com s'interpreta l’espectacle arreu.
inTarsi - Compañía de Circo "eia" - Teaser from Compañía de Circo "eia" on Vimeo.
Companyia de circ 'eia'