Jump to navigation
Dilluns 15 de desembre, 18h
De l'1 de novembre al 15 de desembre
Del 3 al 15 de desembre
Del 29 de setembre al 15 de desembre
Del 16 de setembre al 18 de desembre
Del 10 d'abril al 20 de desembre
Del 25 d'octubre al 21 de desembre
Del 20 de novembre al 21 de desembre
La vida de Casanova a través de la mirada de Fellini és la propera cita del cicle 'Una nit amb els clàssics'. El graduat en Història Martí Vallès presentarà les memòries del seductor i aventurer venecià a partir de les quals el gran realitzador italià va crear un dels seus films més personals. El cicle 'Una nit amb els clàssics' és un espai de trobada de la literatura i el cinema, organitzat per Kubrick cinema i La Cultural llibreria.
20h
Les memòries de l’aventurer, diplomàtic, espia i llibertí venecià, Giacomo Casanova (1725-1798), portades de manera molt personal al cinema pel realitzador italià Federico Fellini, centraran l’atenció del cicle 'Una nit amb els clàssics'. La pel·lícula, interpretada per Donald Sutherland, Tina Aumont i Cicely Browne, i amb durada de 151 minuts, es projectarà en versió original en italià subtitulada.
Tot i que Casanova és conegut, sobretot, per la seva faceta de llibertí i seductor, el cert és que allò que el defineix millor és la seva fama d’aventurer, una vida que el va portar a voltar per tot Europa al servei de la República de Venècia o d’altres corts europees, ja sigui com a diplomàtic o espia fins a acabar els seus dies com a bibliotecari a sou del comte Waldstein, a Bohèmia, on va morir als 73 anys després d’haver conegut pràcticament totes les personalitats més destacades del segle XVIII.
Testimoni d’un canvi d’època Com a escriptor, l’obra més important de Giacomo Casanova són les seves memòries escrites en francès, 'Histoire de ma vie', la llengua de més difusió a l’Europa d’aquell moment. Les seves pàgines, on no hi falten episodis i aventures amoroses, són una bona aproximació a la vida quotidiana del segle XVIII, sobretot, pel que fa a la noblesa i a la burgesia. Amb tot, Casanova també fixa la seva mirada en les classes populars, de manera que la seva obra resulta molt interessant per conèixer aquest moment de trànsit de l’antic règim feudal al món modern europeu.
20:00h | Conferència de Martí Vallès a l'Agrícol 21:15h | Sopar a l'Agrícol 22:00h | Projecció de la pel·lícula al Kubrick Cinema
Sopar 10€. Projecció de la pel·lícula 6€
La Cultural llibreria (938 920 848) o bé l’Agrícol (938 900 815). Hi ha temps fins al dia abans.
La Cultural Llibreria Kubrick Cinema
Web Kubrick Cinema