Jump to navigation
Del 12 de febrer al 13 de març
Del 16 de gener al 15 de març
Del 19 de desembre al 15 de març (2026)
De l'11 al 15 de març
Del 5 al 16 de març
Dies 6, 13 i 20 de març
Del 27 de febrer al 22 de març
Del 24 de gener al 22 de març
'Abans de la vinya. El passat del Penedès a través de l'arqueologia' dóna a conèixer l’evolució del territori penedesenc a través del coneixement i del treball arqueològics. Abasta un gran arc temporal; és un viatge de més de 200.000 anys, des del Paleolític fins al període Romà.
L’exposició resumeix els grans avenços i innovacions de cada període a partir dels objectes arqueològics exposats, són 166 peces de tipologia molt variada, des de peces en sílex a collarets, des de ceràmica a destrals, puntes de fletxa o exemples d’escultura. Cada període cronològic (fins a 7 èpoques) ofereix una visió general de l’escenari 8clima, paisatge, etc.), de les eines que el caracteritzen i de les xarxes socials que els humans d’aquell moment havien establert.
Totes les peces exposades formen part del fons del Museu i, en la gran majoria, provenen d’excavacions arqueològiques dutes a terme en territori penedesenc.
L’exposició, produïda i comisariada des del Museu, ha comptat amb la col·laboració dels grans especialistes en arqueologia del Penedès.