Em dic Josep Forment i Pi, nascut a Begur, d'origen pagès i humil. Junt amb la meva dona vaig emigrar a meitats del segle XIX als 20 anys, i després de viure 19 anys a l'illa de Cuba, i de poder estalviar una petita fortuna, vaig retornar al meu poble natal, Begur".
L’actor vilafranquí Jaume Montané és Josep Forné, un begurenc que va marxar de ben jove “a fer les Amèriques”. Coneixerem la seva infantesa i joventut i quins van ser els motius que el van fer marxar així com el context històric, polític i social d’aquella època.
Què es va trobar a la Cuba d’aquells temps? Quines persones va conèixer?
El monòleg farà reviure els moments més intensos del personatge, les seves contradiccions i els fets que el van posar a prova.
Jaume Montané va néixer l’any 1968 a Vilafranca del Penedès i ha participat en pel·lícules com Vicky Cristina Barcelona (2008), El perfum, història d’un assassí (2006) i Romasanta, la caza de la bestia (2004). Ha aparegut també en diverses sèries de televisió com El Cor de la Ciutat, Porca Misèria, 13 anys i un dia, 16 dobles, Hospital Central i TV movies com Falsa culpable i Projecte Cassandra, entre d’altres.
Fitxa artística:
Autor, direcció i interpretació: Jaume Montané
Vestuari: L’Auca de l’Àvia
Després de la funció tertúlia amb Jaume Montané. Anirà acompanyada d’una copa de vi gentilesa de Bodegues Pinord.
Per més informació i entrades,
aquí.