Cunit i Cubelles potencien el ‘Penedès Marítim’

La campanya vol aconseguir una imatge competitiva i atractiva
Surtdecasa Penedès
,
05/08/2013
Entorn

Ja fa més d’un any que els municipis de Cunit i Cubelles van impulsar el projecte ‘Penedès Marítim’, una campanya per potenciar el turisme en una zona que tradicionalment ha quedat mig amagada entre la Costa Daurada i la Costa de Barcelona. Englobats en aquesta denominació, Cunit i Cubelles volen desenvolupar el seu propi marketing territorial, de manera que la gent “tingui una nova imatge” dels dos municipis.

Un dels seus impulsors és Jaume Casañas, regidor de Turisme de l’ajuntament de Cunit i geògraf, qui creu que el gran handicap que hi havia a la zona és que “no teníem un model de promoció definit”. “A diferència del que passa amb Calafell, on tenen un patrimoni que cuiden i venen, a Cunit no s’havia fet res de l’estil en els últims 30 anys”, afirma. El ‘Penedès Marítim’ vol canviar això i crear una “imatge competitiva i atractiva” dels dos municipis.

  • imatge de control 1per1

Per aconseguir-ho s’han dirigit els esforços a potenciar el turisme familiar i esportiu, així com la gastronomia i el patrimoni. “Volem redescobrir la història de Cunit, tot allò relacionat amb els ibers, alhora que explorem el nostre entorn, les masies, els boscos...”, explica Casañas. Ben aviat es presentaran una sèrie de rutes per la zona que permeten visualitzar tot aquest patrimoni i entorn.

De la mateixa manera han editat una guia gastronòmica i han potenciat activitats com el triatló. Les noves tecnologies estan sent una eina important a l’hora de promocionar la marca, ja sigui a través de Facebook, Twitter o la Web que es troba en construcció. També hi ha una clara voluntat de generar sinergies amb altres agents del Penedès, de manera que tothom faci pinya en un moment on s’ha de tirar més de bones idees que de diners.

Oberts a créixer

Jaume Casañas deixa clar que la nova denominació ‘Penedès Marítim’ no vol dir que Cunit o Cubelles renunciïn a la marca Costa de Barcelona: “Seguim promocionant-nos com una destinació propera a Barcelona però sense el caos de la gran ciutat, amb un entorn més relaxat i rural”. Respecte a la Costa Daurada, el geògraf lamenta que el seu municipi sempre quedava “una mica fora de les línies estratègiques” que es marcaven.

El ‘Penedès Marítim’ no està completament tancat, sinó que en el futur pot créixer amb altres sub-marques dels municipis propers com Calafell, el Vendrell o Vilanova. Però de moment, l’objectiu principal d’aquest projecte és crear un model turístic amb el qual siguin perfectament identificables els municipis de Cunit i Cubelles.
 

  • imatge de control 1per1
A

També et pot interessar