Red Flavors

Foto: 

Surtdecasa Ponent
L'equip de Red Flavors a la seva agència de Golmés

Et ve de gust un #MaridatgeAtípic?

Et descobrim els secrets de l'agència eno-gastronòmica Red Flavors
Cristina Mongay
,
14/08/2018
Menjar i beure
Parlem amb la Gemma Capell i la Marta Baró, l’equip de Red Flavors, agència situada a Golmés dedicada al gastromarketing i a la comunicació especialitzada en eno-gastronomia i turisme. Red Flavors és la ideòloga del #MaridatgeAtípic, una experiència que combina com mai abans la bona gastronomia de proximitat, l'enoturisme i l’art. T’ho descobrim!
El que uneix art i gastronomia en el #MaridatgeAtípic és la història que hi ha al darrere

- Per què Red Flavors?
Gemma: D’entrada perquè no volia posar el meu nom a la meva empresa. La meva intenció era fer equip, i així ho estic aconseguint. Com que tenia molt clar que volia dedicar-me a la comunicació especialitzada en el sector eno-gastronòmic i turístic, vaig fer un tanteig de noms que giraven al voltant d’aquests conceptes. Finalment va sortir “Red” perquè és passió –jo tinc molta passió pel que faig–, és un color que incita a l’acció, que és molt present a la gastronomia, etc.; i “Flavors” pels gustos, perquè tot té gust i perquè vols que els teus clients marxin amb un bon gust de boca.

- En definitiva, el vostre nom sintetitza la passió que teniu pels gustos, la gastronomia i el territori. I d’aquesta passió neix també el concepte de #MaridatgeAtípic.
G.: Un #MaridatgeAtípic és una degustació de producte gastronòmic de proximitat vestida diferent, i combinada amb creacions artístiques (looks de roba, murals, sabates, nines, llenços, fotografies, etc.). El que uneix art i gastronomia és la història que hi ha al darrere. Els maridatges d’enguany ja els tenim lligats a nivell artístic, però ara ens falten els productors: fem una crida als productors que vulguin participar en aquesta experiència. Molts dels que hem treballat, volen repetir!

- Combineu elements que conviuen en l’espai ponentí, i que habitualment no han coincidit, o que no s’havia plantejat combinar-se anteriorment.
G.: La nostra idea és donar valor a Ponent, al seu producte gastronòmic de proximitat i a les seves creacions artístiques. Aquesta vessant més artística em ve perquè la meva mare és artista. Els #MaridatgesAtípics van sorgir perquè un dia la meva mare va muntar una exposició a Mollerussa i em va encomanar organitzar-li quelcom original. I allí vam fer un maridatge amb vins del Castell del Remei i les seves peces.

- Idear un #MaridatgesAtípics no és tan evident com podria semblar. Com ho fas per crear aquestes combinacions sovint dissonants?
G.: Tinc facilitat per extrapolar elements molt diversos, i també buscar un fil conductor entre els mateixos que doni lloc una història final.

- Com és el públic de les vostres propostes?
G.: Doncs fonamentalment són dones, de 25 a 54 anys. Dones sensibles i curioses, que els agrada la gastronomia i que s’atreveixen a posar-se a prova. Temps enrere, la gent pagava per tenir, i ara ho fa per viure i per sentir.



- Com valores els #MaridatgesAtípics que heu realitzat fins al moment?
G.: L’experiència és súper positiva! És cert que el que vam fer a Penelles va tenir unes dimensions molt més grans de les que treballem habitualment, però en general hi ha 30 degustacions tancades, i comptem amb 4 productors i 1 artista. Aquestes activitats són gratuïtes, però un cop la gent tasta els productes, tendeix a comprar i endur-se a casa els que més els han agradat.

- La vostra proposta és molt interessant, especialment per la voluntat que té de ficar en alça la qualitat del producte de proximitat.
G.: Crec que a les terres de Ponent tenim un problema d’autoestima. Ens valoren els productes gastronòmics fora, per la seva qualitat, i aquí encara no ho sabem apreciar com cal. Si t’assentes a pensar-ho, és molt absurd. Caldria que ens ho creguéssim més perquè tenim moltes bones raons per fer-ho.

- Com es podria potenciar el consum d’aquests productes?
G.: Crec que importa conèixer la història, el productor, saber vestir el producte.
Marta: És molt important saber què fa especial el producte d’aquí. Amb els #MaridatgesAtípics es donen a conèixer amb nom i cognoms els productes nostres, i a l’hora d’anar a comprar, i trobar-los, segurament es decantarà per ells en lloc d’altres d’exportació o que no conegui.
G.: Les nostres iniciatives eno-gastronòmiques volen crear consciència del que tenim, de la seva qualitat, i que s’ha de consumir aquí. I el que sobri, ja ho enviarem a fora.

- Això implica canviar o readaptar el model de consum al qual darrerament hem estat acostumats. És a dir, a menjar producte de temporada.
G.: Exacte! Quan hi ha pomes, menja pomes! Quan hi ha maduixes, maduixes! Ho volem tot, tot l’any, i això és insostenible econòmicament i mediambientalment. És antinatural.
M.: Els productors d’aquí ja intenten vendre prop de casa, però no tenen tants mitjans i facilitats com les grans marques. I, a sobre, el marge econòmic que els queda és molt petit.
G.: Hem de fugir únicament de triar un producte pel preu, ni que l’economia no sigui la millor. Menjar bé i de proximitat és fonamental! Ens matem per cuidar-nos per fora, però no fem aquest esforç per cuidar-nos per dins. Cal tornar als orígens, en aquest sentit.



- Com escolliu els productes dels vostres #MaridatgesAtípics?
G.: En realitat no escollim a ningú, ens oferim a tothom i, qui vol i té ganes de pujar-se al carro, hi forma part! No vull anar al darrere de ningú perquè no vull convence’l de quelcom; vull que els que hi apostin, ho facin plenament i que repeteixin.

- Els vostres #MaridatgesAtípics també impliquen conèixer territori, ja que no s’han organitzat en només un espai concret, sinó que tenen la intenció de desplegar els seus encants arreu de Ponent.
G.: Som noies que no som precisament ‘amants del sofà’, i això explica que busquem llocs diferents com a teló de fons on realitzar les nostres trobades. I el menjar és un bon reclam per animar a la gent a sortir de casa.
M.: És una experiència positiva per tothom: pel productor, que està cara a cara amb la gent; pel públic, que se’n recordarà de qui era el que l’hi ha venut el formatge, etc.

- Algun #MaridatgeAtípic inconfessable?
G.: Sí (riures)! L’any vinent en vull organitzar un amb productes eròtics i productes afrodisíacs.

- Quin és el pròxim pas de Red Flavors?
G.: Tenim ganes de fer ‘aplicatius’ gastronòmics. És a dir, de convidar a un productor X i a un nutricionista o xef, i explicar a la gent noves maneres de consumir productes de proximitat. Treure-li, en definitiva, potencial.

- Envieu un missatge a les lectores i lectors de Surtdecasa!
M.: No cal anar molt lluny per trobar les coses que tenim aquí. És a dir, els productes bons que neixen a les terres de Ponent. Que actualment hi ha propostes gastronòmiques suggerents, molt innovadores, que presenten els productes de maneres sorprenents.
G.: Convidem als productors, artesans i artistes a participar als #MaridatgesAtípics. I recordar que el de sempre, sempre funciona!

  • imatge de control 1per1

Més informació: 

A

També et pot interessar