Jump to navigation
- Com sorgeix el disc ‘Naturalment’?És un disc que tenia moltes ganes de fer. Els últims discs havien sigut de per nens de 0 a 3 anys, però en aquest volia que el pogués escoltar tota la família i que agradés a tothom. També tenia ganes de fer un disc que parlés de la natura, de viure la vida en naturalitat i gaudir de tots els moments, dels avorrits i dels divertits.
- Per què t’has obert a un públic més familiar?Sempre hem intentat fer música de qualitat perquè les cançons no només les escolten només els nens, també els pares. Sempre hem procurat fer música per a tota la família, però en aquest disc la temàtica no és tan pacífica com cançons per fer massatges, de bressol o de falda.
- A l’escenari t’acompanya tota la família també.He tingut la sort que l’èxit més artístic m’ha arribat en una etapa molt maca. Ja tinc els fills grans i poden tocar amb nosaltres. És molt maco que els quatre estiguem involucrats en el projecte. L’Àlex, el meu marit, sempre ha participat dels arranjaments i de la producció i el projecte és dels dos. I els nens participen, l’Adrià de guitarrista i la Laia com a vocalista o violoncel·lista.
- Parles de natura, de pagesia, d’aigua...Són temes que són importants en aquest moment. Els pares joves són conscients que els nens no han d’estar enganxats a la pantalla tot el dia, que visquin amb la natura, mengin més saludablement. També des de l’entorn de l’escola, fer un hort és una experiència i no hi havia cap cançó que ho expliqués.
- Les cançons són una eina d’aprenentatge més?Jo busco en les cançons una vessant pedagògica, que transmetin uns valors. Estic convençuda que la música és un llenguatge, un element de comunicació entre adults i infants. Expressar-se a través de la música és completament diferent que fer-ho verbalment. Les melodies de les cançons creen vincles afectius.
- Cal introduir noves metodologies d’aprenentatge com les cançons a les aules?Fa molts anys que faig de pedagoga, que canto i toco a la banda només en fa cinc. Les meves cançons han agafat embranzida a les escoles perquè he fet una feina de formiga visitant els centres educatius. Les cançons i la música poden ser una eina educativa transversal. Vam començar a fer els videoclips perquè se sabés que no eren cançons populars, que darrere hi havia unes persones que ho intentaven pensar tot. El problema és que no hi ha la formació adequada perquè els mestres utilitzin el recurs de la música.
- Cada dia, però, s’estan dedicant menys hores a la música dins les aules.Està demostrat que en l’àmbit neurocientífic la música és una de les millors eines pels nens. La música hauria d’estar present en la formació des dels primers mesos de vida. Cada equip docent de l’escola ha de tenir present que independentment del que ens diguin des de dalt, la música ha d’estar present. Un professor de matemàtiques ha de trobar cançons per ensenyar la seva matèria.
- Estan sorgint diversos músics i cantautors dedicats a la música infantil.Primer hi havia molts grups d’animació, de cantautors de nens, que per cert, tots eren homes. Després van desaparèixer els grups infantils gairebé i ara estan sortint grups que són músics i es dediquen conscientment als infants.
- Per acabar, els nens són el públic més exigent?Sí! Però també és el més agraït i el més sincer. Si no els hi agrada, t’ho diuen i tant els hi fa. Però quan els hi agrada ho demostren i ho visibilitzen molt i això és molt agraït.
Web Dàmaris Gelabert