Jump to navigation
De l'1 de febrer a l'11 de març
Divendres 14 de març, 18h
Divendres 14 de març, 19h
Divendres 14 de març, 20h
Teatre 'La primera', un espectacle de memòria històrica, dirigit pel manresà David Pintó, que homenatja la que va ser la primera alcaldessa de tot Catalunya, Nativitat Yarza Planas, al consistori de Bellprat (Anoia). Activista feminista, mestra, alcaldessa i miliciana, Nativitat Yarza va posar el seu granet de sorra per construir una societat més justa, més feminista i més lliure.
A través de monòlegs, lectures, manipulació d'objectes, projeccions i música, Joan Valentí ens anirà descobrint la vida, les idees i el pensament d'aquesta mestra rural que inculcava valors de llibertat i justícia social als seus alumnes.
'La primera' és també un homenatge a totes aquelles dones que van ser les primeres a trencar barreres. I, especialment, a les mestres de la República que es van fer seus, dins i fora de les aules, els valors republicans d'una educació pública, gratuïta i laica.
14€ general | 12€ reduït Comprar entrada aquí (enllaç)
Intèrpret: Joan Valentí "Nan" Director: David Pintó Tècnic: Arnau Alcoverro
Web Ajuntament de Sant Martí de Tous