FineArt Igualada

Foto: 

Surtdecasa
Imatge de l'exposició retrospectiva de Ferran Freixa al Museu de la Pell

Les 10 exposicions imprescindibles del FineArt Igualada 2019

Destaquem les principals exposicions d'aquesta setena edició del festival
Surtdecasa Centre
,
20/02/2019
Arts
Aquest cap de setmana comença la setena edició del FineArt Igualada, un esdeveniment consolidat com a referent en el món de la imatge. Enguany tindrà més exposicions que mai, un total de 54 escampades per 23 espais singulars d'Igualada, tant espais expositius municipals com d’altres d’efímers que recuperen espais patrimonials de la ciutat. I com que a Surtdecasa estem molt impacients esperant la inauguració, hem visitat el muntatge de les exposicions per elaborar la nostra habitual selecció de les 10 imprescindibles, per a què gaudiu al màxim del FineArt!


1. 'Imatges d'una època' d'Ignasi Marroyo
L'exposició mostra una sèrie de fotografies fetes per l’Ignasi Marroyo entre 1960 i 1975, on es reflecteix la seva gran sensibilitat i magnífica percepció de la vida quotidiana del moment. Ja des de l’adolescència, descobrint la càmera fosca i els procediments químics, fins al final, quan es va dedicar a la tècnica digital, digitalitzant tots els seus negatius, va demostrar la seva gran passió per la fotografia, investigant i estudiant sempre de forma autodidacta. Ignasi Marroyo, l’obra del qual en gran part segueix inèdita, desvetlla en aquestes imatges una forma de vida del passat, però en la qual trobarem molts paral·lelismes amb l’actualitat. L'exposició ha esta comissariada per Natasha Christia i Manel Miras.
Espai: Museu de la Pell

 

  • imatge de control 1per1


2. 'La vista renuncia. Arquigrafies' de Jordi Guillumet i Mònica Roselló
Els artistes Jordi Guillumet (Barcelona, 1953) i Mònica Roselló (Tarragona, 1961) ens presenten un projecte que es basa en la presència germinal de l’objecte en les figuracions arquitectòniques i, prenent com a referència alguns clàssics de la fotografia arquitectònica, els autors construeixen els edificis a través del poder evocador de l’ombra. Una proposta sensorial i màgica que confronta l’espectador amb unes imatges fotogràfiques i amb el procés seguit per a la seva obtenció.
Espai: L'Adoberia


3. 'Fragments' de Mireia Alises
Un projecte fotogràfic format per 18 díptics que fan referència a diferents fragments extrets del cos humà, que guarden relació amb tot allò que ens envolta. Amb aquesta sèrie, Mireia Alises pretén mostrar que les petites i singulars imperfeccions que tenim cadascú de nosaltres al rostre o bé al cos ens fan únics, així com el fet que la bellesa també pot ser imperfecta.
Espai: L'Adoberia Bella

 


4. 'Mitologia, màgia i bruixeria'
de Jim Doukas
Des de 1969, Doukas s’ha especialitzat en treballs de laboratori que inclouen el procés de transferència de color, imatges obtingudes sense càmera, transparències sobre paper fet a mà, tons aconseguits amb xocolata, paper de clorobromur de plata envellit (alguns Azo antics, fins i tot de 1914) i cliché-verré fet a mà sobre plaques de vidre com a negatius. Doukas divideix el seu temps entre el laboratori-estudi-galeria del llac Elizabeth a Fremont, Califòrnia, i el seu Laboratori Biniancolla, a l’illa de Menorca. La major part del treball d’aquesta exposició procedeix dels seus llibres 'Ombres de coves: Gravacions de llum' (2016), 'Mitologies antigues: Visitacions recents' (2006), i 'Oda a les Meigas' (pendent de publicació).
Espai: Sala Municipal d'Exposicions

 


5. 'La Revolta Catalana'
de Jordi Borràs
El conegut fotoperiodista català Jordi Borràs explica, a través de la fotografia, els fets que han assenyalat un punt d’inflexió per a la història del nostre país: el referèndum, la declaració d’independència, les grans manifestacions, l’espanyolisme i l’extrema dreta als carrers de Catalunya, la repressió, la presó i l’exili, el jou del 155…. Un passat molt recent que sense cap mena de dubte han marcat i marcaran l’esdevenir d’un país que es mou a gran velocitat cap a un rumb incert, però amb una indubtable voluntat de ruptura.
Espai: Casal Popular d'Igualada, el Foment

 


6. 'Imatges d'una època'
de Manel Gausa
L'exposició mostra dos grans blocs de fotografies de la dècada del 56 al 66, mostrant dues de les grans passions de Manel Gausa. D'una banda, fotografies de les seves incursions subversives i a vegades perilloses al Somorrostro, i en el segon bloc, retrats de personatges de les arts escèniques, fruit de la gran passió de Manel Gausa pel teatre, just després d'acabar els estudis a l’Institut del Teatre, l’any 1954.
Espai: Museu de la Pell

 


7. 'Flors de tardor'
d'Hanna Jarzabek
La sexualitat de la gent gran és un tema tabú i l’heterosexualitat es dona per més que suposada. Arribant a la vellesa, les persones LGTB desapareixen de l’imaginari col·lectiu i es tornen invisibles. Molts d’ells viuen sols, fins i tot si tenen parella. Si bé a la joventut no van poder formar família o van tenir conflictes amb ella, quan s’apropen a la vellesa alguns temen el “retorn a l’armari”, sobretot si el seu destí és una residència per a gent gran. A 'Flors de tardor', Hanna Jarzabek es proposa donar-los la veu perquè comparteixin les seves històries.
Espai: L'Adoberia Bella

 


8. Ferran Freixa. Fotografia 1973-2013

Extensa exposició retrospectiva amb més de 130 fotografies comissariada per Josep Rigol, d'un dels màxims exponents de la generació de fotògrafs de la dècada dels setanta. L’especialització en temes d’arquitectura va marcar el seu treball fotogràfic, unes fotografies íntimes i poètiques, que esdevenen una autèntica al·legoria del pas del temps i constitueixen un extraordinari testimoni que realça el patrimoni cultural urbà en procés de desaparició, denunciant la seva destrucció. Un treball de gran precisió en l’enquadrament i equilibri de la composició, amb un estil impecable visualment i gràficament, que dibuixa els ambients d’una manera precisa i equilibrada, en una simfonia de llums i ombres.
Espai: Museu de la Pell

 


9. 'Negro Zorzal'
de Kati Riquelme
La fotògrafa xilena, establerta a Barcelona, presenta aquesta mostra que dialoga amb la memòria, l’absència, el silenci i el temps. Ens proposa una travessia cap a l’interior de l’ànima, en una transició de la imatge cap a la poesia, mitjançant les tècniques fotogràfiques del Segle XIX, i en concret en el col·lodió humit, el llenguatge que li permet expressar les seves inquietuds i explorar la fotografia des d’una òptica plàstica i intimista. Riquelme treballa amb formats petits, obligant l’espectador a aproximar-se a l’obra des de la intimitat. D’aquesta manera, la fotògrafa reivindica el valor d’allò que és petit i delicat, en contraposició a una societat que imposa els valors de l’opulència i la fastuositat.
Espai: L'Empremta

 


10. 'Dyeu'
de Ferran Giménez
Una sèrie fotogràfica de Ferran Giménez que gira al voltant d’aquesta brillantor, de la llum, del rastre lluminós i del color. Però 'Dyeu' també s’amaga en el mitjà fotogràfic que utilitza, ja que la llum penetra a través de les lents cristal·lines de la càmera i acaba materialitzada amb milions de píxels sobre la superfície de les obres. Una mirada, la de Ferran Giménez, purament pictòrica, expressant-se ara mitjançant la fotografia, que permet apreciar les seves superfícies llises com si tinguessin el tacte de les textures, de les veladures o els colors propis de l’oli.
Espai: Museu de la Pell

Més informació: 

A

També et pot interessar