Jump to navigation
- Amb més de 100.000 seguidors ets un instagramer famós. Quan vas començar a interessar-te per la fotografia?Des de petit ja m'agradava la fotografia. Amb la Polaroid dels meus pares feia barbaritats! Em posava el flaix als ulls i altres tonteries... Vaig començar com a aficionat, però he anat aprenent amb la pràctica.
- Vas estudiar fotografia?No. Sóc autodidacta.
- Podríem dir que ets un professional fet a ell mateix en l'era del coneixement...Sí, tinc la sensació que en una classe m'avorriria. Avui dia pots resoldre molts dubtes a través dels manuals i altres experiències que trobes a la xarxa.
- Arriba un moment en què decideixes deixar la seguretat d'una feina de funcionari per llençar-te a l'aventura de ser fotògraf.Els meus companys em deien que tenia iphonitis perquè sempre que sortíem havia de fer una foto. Poc a poc, em vaig anar posicionant perquè veia el potencial que tenia aquesta plataforma. I realment s'han complert els pronòstics. La meva situació econòmica no és tan estable, però cobro per fer el meu hobbie. Segurament, algun dia tota aquesta moguda s'acabarà, però de moment cada dia quan obro el correu electrònic tinc alguna proposta nova.
- Quina va ser la primera foto que vas penjar a l'Instagram?Recordo que em vaig baixar l'aplicació i va passar un temps fins que no vaig penjar la primera foto. La primera va ser una posta o una albada, segur. La plataforma en aquell temps tenia molts pocs usuaris registrats i la persona més pròxima la trobaves a ciutats més grans. A les Terres de l'Ebre, gairebé no hi havia usuaris. Era curiós perquè aquella fotografia que a mi no em deia res, va impressionar molta gent. Van ser aquelles persones les que em van fer prendre consciència del que teníem a la vora. En un inici, ningú valora el que té prop de casa. I això passa en qualsevol lloc del planeta.
- I vas continuar fent fotos...Sí, jo cada dia agafava el cotxe per anar al Delta. Els meus seguidors em demanaven més i més fotos i em motivaven per penjar la següent fotografia. Es va convertir quasi en una obsessió penjar-ne una cada dia. A tots ens agrada que ens diguin 'Quin fotón que has fet!' Tothom tenim aquesta part d'ego.
- Poc a poc vas configurant un estil molt personal...Aprens mirant. En qualsevol galeria d'Instagram, veuràs que l'instagramer té una progressió. I sovint passa perquè vas seguint fotògrafs referents i vas perfeccionant l'estil. Passa el mateix amb un escriptor: com més llegeix, més perfecciona el seu estil.
Pinapli contesta...
Un tòpic trencat: Vols ser fotògraf? n'hi ha molts, tens massa competència!
Un tòpic confirmat: El gos és el millor amic de l'home
Un amor impossible: Bulma de 'Bola de Drac'
Un amor possible: Poder fer el que a un li agrada i compartir-ho
Un somni pendent: Un viatge a l'Antàrtida
Un somni complert: Veure i fotografiar les llums del Nord (Noruega Àrtica)
Una paraula dita: Ho intento
Una paraula per dir: Ho he aconseguit
- Tens un estil model definit, totes les imatges tenen uns tons...Pastel. Aquests colors pastel s'aconsegueixen tant a primera hora del matí com quan s'amaga el sol. Els colors són més càlids. M'agrada captar el moment en què els aiguamolls del Delta de l'Ebre són un espill, quan els colors són molt càlids. Està comprovat que les fotografies càlides tenen més èxit que les fredes.
- Es busca l'especialització...El més important és tenir una línia ben definida i no mesclar idees o conceptes. Tampoc és bo mesclar estils. No pots tenir unes fotos en color i les altres en blanc i negre, per exemple. S'ha de ser coherent.
- Per què passes de ser un instagramer amb molts seguidors a un dels top?Instagram per incentivar els seus usuaris nous recomanava perfils als usuaris acabats de registrar. Vaig ser un dels elegits durant quinze dies. Tots els comptes que s'obrien arreu del món rebien la suggerència de començar a seguir-me. Vaig arribar a guanyar 5000 o 6000 seguidors al dia. Vaig passar d'uns 30.000 a uns gairebé 100.000 followers. A partir d'aquí, et converteixes en un aparador per les marques comercials. Una imatge val més que mil paraules. No necessita cap traducció. Amb una fotografia estàs explicant on estàs i la sensació que tens. Avui dia a una empresa li és més fàcil elegir una persona de les xarxes que fer una campanya publicitària pròpia.
- Ets un influencer...Jo no m'ho considero. Un influencer és un lider d'opinió amb un criteri. Jo podria ser-ho però en el món de la fotografia, si parlem d'aparells fotogràfics, però és cert que tot sovint em demanen recomanacions per venir a menjar al Delta! (riu)
- Les marques se n'adonen que els ciutadans poden oferir millors resultats que una campanya publicitària...Tu penges una fotografia de viatge a Honolulu, i els teus seguidors veuran que t'ho estàs passant molt bé en un destí fantàstic. Es moriran d'enveja! No ho veuran com una publicitat invasiva.
- Què busquen les marques?Experiències personals. I també et diuen que volen potenciar conceptes com la innovació, la cultura, la modernitat...
- T'has convertit en un ambaixador del territori...Fa sis anys jo anava al Trabucador una tarda i no hi havia ningú, ara semblen les Rambles. Hi ha una invasió de gent de fora, i estic convençut que és motivat per les xarxes. El Far del Fangar s'ha convertit en una icona. A Setmana Santa de l'any passat vaig veure més de 200 cotxes, allà.
- Com veus el futur de les xarxes socials?A Instagram encara li veig recorregut, Twitter ja ha fet, pràcticament, fallida. I Facebook, que és la propietària d'Instagram, ja no sap què fer. Facebook està apropiant-se d'allò que té èxit en altres plataformes. Jo crec que el canvi generacional matarà Facebook. N'estic seguríssim.
- Com t'imagines les xarxes socials en un futur?No tinc ni idea de què poden inventar més! Que puguem sentir l'olor del menjar?
- Quines són les experiències més interessants que has viscut com a Instagramer?Una de les millors, ha estat pujar al tren de l'Imagine Express, conegut com el tren de la innovació. Jo vaig ser el seleccionat com a Instagramer per fer el recorregut de Barcelona-París-Londres. Un viatge de 4 dies. Un dels organitzadors em va dir que m'havien seleccionat per la meva creativitat. Ara les marques no busquen solament un fotògraf, sinó una persona que tingui una gran xarxa de seguidors. I això s'aconsegueix interactuant amb la teva comunitat. Una xarxa social és això: interacció.
- Ets un fotògraf de viatges. Què t'interessa dels viatges?Més que conèixer altres cultures, el que m'agrada són les localitzacions. La meua última experiència a Noruega ha estat brutal. El temps era canviant, no sabies què passaria... M'agrada fer fotografies de paisatges canviants. Els diferents estats de l'aigua, congelada, líquida, gasosa... Moltes vegades em fa pena no poder fotografiar-ho tot.
Instagram de pinapliwww.instagram.com/pinapli