Jump to navigation
Del 19 de novembre al 8 de febrer (2026)
Dijous 12 de febrer, 18:30h
Del 21 de novembre al 15 de febrer
Del 29 de gener al 16 de febrer
Dimecres 18 de febrer, 18:00h
Dijous 19 de febrer, 19:00h
Del 17 de gener al 22 de febrer
Del 9 d'octubre al 22 de febrer (2026)
Emmarcada en la commemoració del Dia Internacional de les Dones, exposició itinerant 'Dones: ficcions i realitats', que vol contribuir a la disminució de la desigualtat entre dones i homes, d’una banda, reflectint com durant el segle XX es van crear certs estereotips entorn de la dona, que van ser difosos a partir del cinema i dels mitjans de comunicació, alguns dels quals encara són patents avui en dia; i, de l’altra, mostrant com les dones han viscut, de manera més o menys conflictiva i incòmoda, aquest model reduccionista del seu paper.
De dimarts a dissabte: d’11 a 14h i de 17:30 a 20h. Diumenges i festius: d’11:30 a 14h. Tancat: tots els dilluns.
Dijous 8 de març, a les 19:30h.
'Dones: ficcions i realitats' exposa alguns dels moments més emblemàtics en què es fa palesa aquesta desigualtat, partint dels anys posteriors a la Segona Guerra Mundial i l’arribada del franquisme, quan el paper de la dona va començar a quedar subordinat per lleis que la van apartar de l’àmbit laboral, limitant-la a ser “l’àngel de la llar”, passant per l’star-system de Hollywood, que va imposar estils, modes i cànons estètics sobre el cos i la sexualitat femenins que van tenint un gran impacte en la construcció de l’imaginari col·lectiu sobre el fet de ser dona; i continuant amb el moviment feminista, les mobilitzacions i els avenços fonamentals que es van fer pel reconeixement dels drets de les dones al llarg dels anys seixanta, quan es va fer palesa la necessitat de fer una relectura del seu paper subsidiari.
Dissortadament, en ple segle XXI queda encara per endavant un llarg recorregut en la disminució de la igualtat entre dones i homes, ja que hi ha llocs on les dones viuen encara discriminades, pel sol fet de néixer dones.
Museu de les Terres de l’Ebre, Museu d’Història de Catalunya i Xarxa de Museus d’Etnologia de Catalunya.
Web Museu de les Terres de l'Ebre