Jump to navigation
Del 6 de desembre al 7 de gener
Del 12 de desembre al 10 de gener (2026)
De l'11 d'octubre a l'11 de gener (2026)
Del 20 de novembre al 12 de gener
Del 27 de novembre al 13 de gener (2026)
Del 21 de novembre al 18 de gener
Del 21 de novembre al 23 de gener (2026)
Del 19 de desembre al 31 de gener
Traïdora, advocada del diable... a la lletrada jueva Lea Tsemel l’han anomenat de totes les maneres possibles. Està especialitzada en la defensa de presoners polítics palestins i no té pèls a la llengua amb els seus companys de professió. Accepta els reptes més difícils, com ara representar acusats palestins que han comès, presumptament, delictes de terrorisme o crims contra ciutadans israelians sota la convicció que la repressió que pateix Palestina justifica la seva lluita per alliberar-se.
Un seguiment exhaustiu durant la preparació de les defenses de dos casos concrets, el de l’Ahmad, un nen de 13 anys acusat de participar en un apunyalament d’un noi israelià, i el de l’Israa Jaabis, acusada pels oficials israelians d’un intent frustrat d’atemptat suïcida, ens apropa a la inclassificable i excepcional personalitat de la protagonista. Defensora dels drets humans i amb una energia inesgotable, porta més de cinc dècades denunciant l’estat d’ocupació i repressió que pateixen els palestins i, a la vegada, intentant fer entendre a l’opinió pública que el govern d’Israel és responsable d’aquesta violència.
La història d’un terratrèmol al gremi de l’advocacia a Israel, des d’on Lea Tsemel ens envia un prec i un missatge poderós: "Hauríeu d’intentar entendre'm, perquè soc el futur".
Gratuït.
Web Docs del Mes