Jump to navigation
Del 21 de novembre al 23 de gener (2026)
Del 19 de desembre al 31 de gener
Del 21 de desembre al 2 de febrer
Del 15 de novembre al febrer (2026)
Del 19 de novembre al 8 de febrer (2026)
Del 21 de novembre al 15 de febrer
Del 17 de gener al 22 de febrer
Del 9 d'octubre al 22 de febrer (2026)
En el marc del cicle El Documental del Mes es projectarà el documental 'Oeconomia'.
En els darrers anys, el nostre sistema econòmic s’ha fet invisible i incomprensible. La sensació de que alguna cosa no funciona del tot bé l’ha tingut pràcticament tothom. Però, exactament, què és el que no funciona?
Capa a capa, Oeconomia revela les regles del capitalisme contemporani i com aquestes fan créixer sistemàticament el dèficit i la concentració de la riquesa. Amb astúcia i rigor, la pel·lícula analitza els aspectes més flagrants de l'economia capitalista, sovint invisibilitzats en les cobertures mediàtiques, fet que impossibilita comprendre la lògica que hi ha darrere de les estructures bàsiques que sostenen la nostra vida quotidiana.
Paradoxalment, l'economia només creix i els beneficis només son possibles quan hi ha endeutament. Un joc segueix instal·lat en la lògica de l’augment infinit de capital. Mostra el capitalisme signes d’esgotament? Ens trobem prop del seu final?
Web Docs del Mes