,
03/05/2020 - 00:00
Maternitat
Amb els petits de casa

52/60: Ser mare cada dia

Per molt que avui se celebri el dia de la mare, les que ho som (amb totes les condicions, característiques i diferències possibles) sabem que ho som cada dia de la nostra vida. Des del moment en què et diuen que estàs embarassada i sobretot a partir del dia en què tens el teu petit als braços, la teva vida canvia per sempre. Horaris, rutines, preocupacions, converses, prioritats, aficions i fins i tot amistats. Ser mare és una contradicció constant: un regal immens, però també un sacrifici etern; una felicitat descomunal, però també un esgotament profund. Aprens a ser mare com pots, ho fas tot el millor que saps i, amb esforç, constància i una energia que no saps d'on surt, aconsegueixes trobar un equilibri entre allò que eres, allò que ets i allò que vols ser. 

Avui, com tots els dies que portem de confinament familiar, hi ha hagut de tot: moments d'abraçades, mirades tendres i paraules màgiques, però també de rabietes, maldecaps i algun que altre crit. Com tots els dies de la mare, al cap i a la fi. Ni les mares som perfectes (què és això, per cert?) ni els dies - de la mare o del que siguin - tampoc ho són. Així que a celebrar tots i cadascun dels dies d'aquesta convivència intensa el millor que podem, sabem i volem. Ànims, famílies! 

*Surtdecasa.cat no es fa responsable de la redacció i contingut d'aquest post.

Del 1983 i amb quatre criatures. Hi ha dies que penso que són lo millor que he fet a la vida. Altres, que no entenc què tenia al cap quan vaig decidir tenir-les.

07/04/2020 - 00:00
Ara que ja sabem que és molt provable que els petits no tornin a l'escola fins passat l'estiu o, amb sort, un parell de setmanes abans, et planteges si això afectarà en els seus aprenentatges personals.
06/04/2020 - 00:00
Començo a perdre el compte de quants dilluns portem confinats. Tres? Quatre? Cinc? En realitat, tampoc té gaire importància, tots els dies són més o menys iguals.
05/04/2020 - 00:00
A casa meua, no hem sigut mai de fer mones el Diumenge de Rams. En realitat, excepte les vegades que n'he fet de ben petita a l'escola, crec que no n'havia fet mai. Evidentment, confinats a casa, era un pla ideal per fer amb els petits.
04/04/2020 - 00:00
Sí, ahir ho intuïem i avui ja en tenim la certesa. Quinze dies més que se sumen als que ja teníem, irremeiablement, assumits.
03/04/2020 - 00:00
I com aquell qui no vol la cosa, avui celebrem la tercera setmana de confinament familiar.
02/04/2020 - 00:00
El confinament ens va agafar amb una visita pendent a la perruqueria. Aquell 'demà truco i demano hora' que no trobes mai el moment per fer. I clar, després de tres setmanes, les melenes que portàvem ja ens començaven a molestar.
01/04/2020 - 00:00
Inevitablement, les pantalles els atrauen (i molt). Ja sigui la tele, el mòbil o la tauleta.