,
01/06/2020 - 00:00
Maternitat
Teletreballant amb la companyia del petit

81/87: Aprenent a combinar-ho tot

Una de les coses que aprens quan et converteixes en mare és a fer mil coses a la vegada. No saps com, la faceta organitzadora que portem a dins - tot i no ser-ne conscients potser fins llavors - surt a l'exterior i et permet fer el dinar, mentre jugues amb els petits i poses una rentadora; o preparar la bossa per sortir al carrer, carregar el mòbil i fer la llista de la compra. El teu cap aprèn - amb molts assaig-error i pràctica - a coordinar tasques, prioritats i necessitats i, poc a poc, aconsegueix anar coordinant el dia a dia amb més o menys soltura. Estàs pendent de tot (mentre xerres amb la teva mare, tens l'ull posat en el petit que va en bicicleta, sense oblidar-te de controlar l'altre petit que està jugant amb les pedres), però arribes a exercitar tant la faceta 'multitasquing' que ja ho fas sense adonar-te'n. 

Durant aquests mesos de confinament familiar també ha estat així. Combinar el teletreball amb l'acompanyament dels petits, trobar un equilibri entre allò prioritari, allò necessari - que pot esperar - i allò desitjable - que encara pot esperar més, però que a la mínima que puguis intentaràs fer -. Una situació que s'allargarà durant l'estiu - estiguem en fase 2, en fase 3 o en la "nova normalitat" - i que, per tant, haurem d'aprendre a combinar com hem fet fins ara i de la millor manera que puguem. Intentant no estressar-nos més del compte, amb sentit comú i posant molta paciència i actitud de la nostra part, però aprenent a conviure entre 'mama, vull fer feina amb tu', 'mama, m'expliques aquest conte?' i 'Neus, a les tres tenim reunió'. Ànims, famílies! 

*Surtdecasa.cat no es fa responsable de la redacció i contingut d'aquest post.

Del 1983 i amb quatre criatures. Hi ha dies que penso que són lo millor que he fet a la vida. Altres, que no entenc què tenia al cap quan vaig decidir tenir-les.

17/03/2020 - 00:00
Els dies es fan molt llargs i les hores passen molt lentes. El cansament comença a acumular-se i la paciència s'acaba massa ràpid.
16/03/2020 - 00:00
Dos bàsics essencials si tens petits per casa i vols distreure'ls una mica més de 10 minuts seguits (que no és cosa fàcil!) Avui hem donat una segona vida a la capsa de cartró de la tele que ens van portar els Reis Mags i l'hem convertit en un cas
15/03/2020 - 00:00
Tot anirà bé. No paro de repetir-m'ho. Per agafar forces. Per a que no em caigue la casa damunt. Per no perdre la paciència. Per no desanimar-me i pensar només dia a dia. Com una carrera de fons.
14/03/2020 - 00:00
Avui he començat el segon dia de confinament amb dos propòsits: prendre'm la situació amb més positivisme i intentar cridar menys que ahir.
13/03/2020 - 00:00
Avui ha estat el primer dia sense escola, després de les mesures preses per combatre l'expansió del Coronavirus. El primer matí, en realitat, que he intentat teletreballar i estar amb els meus dos fills (de 2 i 4 anys) a casa.
23/12/2019 - 00:00
Tot comença amb les llums de Nadal (quan les encendran, mama?), els primers aparadors amb detalls nadalencs (ja és Nadal?) i els pobres Pares Noels penjats dels balcons (hem de decorar la nostra casa!) Encara falta un mes per a les festes nadalenq
17/09/2019 - 00:00
Sempre has pensat (o t'han fet creure) que la mare perfecta és aquella que, després d'un bon embaràs - sense marejos, vòmits ni mals de peus -, recupera la forma de la nit al dia. Ni una estria, tot a lloc i ni un quilo de més.