,
01/06/2020 - 00:00
Maternitat
Teletreballant amb la companyia del petit

81/87: Aprenent a combinar-ho tot

Una de les coses que aprens quan et converteixes en mare és a fer mil coses a la vegada. No saps com, la faceta organitzadora que portem a dins - tot i no ser-ne conscients potser fins llavors - surt a l'exterior i et permet fer el dinar, mentre jugues amb els petits i poses una rentadora; o preparar la bossa per sortir al carrer, carregar el mòbil i fer la llista de la compra. El teu cap aprèn - amb molts assaig-error i pràctica - a coordinar tasques, prioritats i necessitats i, poc a poc, aconsegueix anar coordinant el dia a dia amb més o menys soltura. Estàs pendent de tot (mentre xerres amb la teva mare, tens l'ull posat en el petit que va en bicicleta, sense oblidar-te de controlar l'altre petit que està jugant amb les pedres), però arribes a exercitar tant la faceta 'multitasquing' que ja ho fas sense adonar-te'n. 

Durant aquests mesos de confinament familiar també ha estat així. Combinar el teletreball amb l'acompanyament dels petits, trobar un equilibri entre allò prioritari, allò necessari - que pot esperar - i allò desitjable - que encara pot esperar més, però que a la mínima que puguis intentaràs fer -. Una situació que s'allargarà durant l'estiu - estiguem en fase 2, en fase 3 o en la "nova normalitat" - i que, per tant, haurem d'aprendre a combinar com hem fet fins ara i de la millor manera que puguem. Intentant no estressar-nos més del compte, amb sentit comú i posant molta paciència i actitud de la nostra part, però aprenent a conviure entre 'mama, vull fer feina amb tu', 'mama, m'expliques aquest conte?' i 'Neus, a les tres tenim reunió'. Ànims, famílies! 

*Surtdecasa.cat no es fa responsable de la redacció i contingut d'aquest post.

Del 1983 i amb quatre criatures. Hi ha dies que penso que són lo millor que he fet a la vida. Altres, que no entenc què tenia al cap quan vaig decidir tenir-les.

01/05/2019 - 00:00
Donar-li el pit (per allò de que és lo més natural i beneficiós - tot i que es pugui convertir en un autèntic calvari -) o fer biberons (per allò de compartir la responsabilitat d'alimentar el vostre fill a parts iguals).
20/03/2019 - 00:00
Abans de marxar, preparar-ho tot i no deixar-te res ja és tota una odissea.
26/02/2019 - 00:00
Que necessari i que difícil a la vegada. Que imprescindible i que complicat al mateix temps. Trobar moments per a desconnectar.
30/01/2019 - 00:00
No us havíeu vist més des d'aquell sopar de final de curs i ara us trobeu cada matí a les nou menys cinc a la porta del col·legi, comentant els constipats, les vacunes o si hi ha una nova pediatra al CAP del poble.
13/01/2019 - 00:00
Quedar a partir de les 20h s'ha convertit en missió impossible.
19/12/2018 - 00:00
És increïble com, en un sol dia, pots arribar a passar per tants estats d'ànim diferents. De sentir un amor absolut només de mirar-los, a sentir-te la persona més infeliç del món per no tenir un moment només per a tu.
29/11/2018 - 00:00
Quantes vegades hem sentit a parlar de parelles que, en moments de crisi, han decidit tenir un fill per veure si així superaven els problemes i tiraven endavant amb la relació. Quin gran error!