El camí natural per a bicicletes de Tortosa a l’Aldea

Explorem aquest itinerari per a cicloturistes recentment estrenat
Surtdecasa Ebre
26/08/2011

La ruta per anar de Tortosa a l’Aldea i a Amposta amb bicicleta i per camins poc transitats sempre ha existit, però ara ha estat convenientment senyalitzada i s’hi ha habilitat espais de lleure i repòs per a aquells a qui els costi més fer aquesta pedalejada sense aturar-se una estona.

En total és un itinerari de vora 10km i una hora de duració de mitjana que us portarà des del centre de Tortosa fins a l’entrada d’Amposta pel terme de l’Aldea, on podreu enllaçar, creuant el pont, amb el camí de sirga del Delta que va d’Amposta fins a l’illa de Buda. En un futur també està previst que també es pugui anar fins a Deltebre pel marge esquerre del riu.

L’itinerari que us proposem surt del Passeig de les bicicletes de Tortosa i vorejant el riu pel barri del Temple, passa per sota del pont del Mil·lenari per anar direcció el Grup El Temple pel Camí del Mig. Cal tenir en compte que es comparteix bona part de l’itinerari amb trànsit motoritzat, sobretot en la primera part del trajecte que va des de Tortosa fins a la darrera rotonda de sortida de la ciutat. Alternativament també podeu arribar fins aquí pel carril bici que hi ha a la nova zona esportiva de la ciutat i que ressegueix el canal de l’esquerra de l’Ebre passant pel darrera del nou Centre d’Acollida Turística. Aquesta alternativa és més recomanable si aneu amb xiquets.

A partir d’aquest punt anireu resseguint el canal o el riu Ebre fins a Campredó,sempre seguint les senyals que us indiquen cap a on es va a Deltebre amb bicicleta. Passat Campredó arribareu a Font de Quinto on trobareu una àrea de repòs amb taules per seure. Continuant pel camí deixareu a l’esquerra la torre templera de Campredó. Val la pena deixar el camí per pujar fins la torre i admirar el panorama de la vall de l’Ebre que es té des d’aquest punt.

Finalment arribareu sota el pont de la via del tren sobre el riu Ebre on hi ha una altra àrea de repòs amb uns quants bancs amb vistes al riu. El camí a partir d’aquest punt està ja més mal senyalitzat però no és difícil arribar fins al nucli urbà d’Amposta des d’aquí o fins a l’Aldea.