Jump to navigation
Del 13 de desembre al 13 de gener
Del 5 de desembre al 16 de gener
Dissabte 17 de gener, matí
Dissabte 17 de gener
Diumenge 18 de gener
Dies 17 i 18 de gener
Nova edició de la Festa del Grito, una diada per commemorar la independència de Mèxic.
Durant tot el dia s'hi realitzen diverses activitats com ara una fira de productes d'artesania i alimentació mexicana, conferències, exposicions, tallers infantils, actuacions musicals i balls tradicionals, mariachis i, evidentment, 'El Grito de Independencia' a càrrec del Consolat General de Mèxic a Barcelona.
Aquesta activitat s'ha consolidat per als mexicans residents a Catalunya com una de les millors festes pàtries mexicanes dels Països Catalans, en part perquè se celebra a la població natal de Jaume Nunó i Roca, compositor de l'himne nacional Mexicà.
10:00h: Parades de Productes Artesans Mexicans. 11:00h: Taller de Dansa Infantil Jarabe Tapatío, a càrrec de México Baila. Seguidament Elaboració i trencament de Pinyates, a càrrec de México Baila. 12:00h: Conferència 'Les relacions de Catalunya, Europa i Mèxic, a càrrec de Jordi Soler, a l'Auditori Jaume nunó i palmàs. 16:30h: Trencament de Pinyates, a càrrec de México Baila. 17:30h: México Baila y Canta con el corazón, a càrrec de México Baila. 19:00h: Grito de Indepnedéncia, a càrrec de lHble. Sr. ernesto Herrera, Cònsol Adscrit del Consolat de Mèxic a Barcelona. Seguidament Himne Nacional de Mèxic i Sardana 'Un santjoaní a Mèxic'. 19:30h: Mariachi Imperial i Ballet México Baila.
Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses
Consolat General de Mèxic a Barcelona, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona
Web Ajuntament Sant Joan de les Abadesses