Nina Pagès
,
13/04/2015
Arts

'Essències', el Mediterrani en ceràmiques

L’exposició de l’artista Núria Gimbernat veurà la llum el proper 16 d’abril al Centre Cultural La Mercè
Essències de Núria Gimbernat

Foto: 

Josep Solés
Amb el polze prem la matèria, creant volums, definint formes delicades que es fan i es desfan. La pell del fang canvia i es transfigura, enjogassada, davant la mirada atenta de l’artista. Com si observéssim des de les alçades el mar, amb milers d’onades que neixen i moren en pocs segons. Ceràmica i Mediterrani, dos conceptes que s’uneixen i cristal•litzen a ‘Essències’, una exposició que es presentarà el proper 16 d’abril al Centre Cultural de la Mercè.
"M’atrau la delicadesa dels troncs rentats pel mar, la perfecta simetria dels esquelets de garoina, l’aspecte calcari dels ossos que arriben a la sorra"

Envoltada de pedres, petxines, esquelets de mar, sorra de colors i fotografies, la Núria Gimbernat va concebre i elaborar aquesta col•lecció de ceràmica. 

L’artista gironina, també embriòloga de professió, pren el seu entorn més proper, el Mediterrani, per crear part de les peces de la col•lecció. Ens explica que els elements naturals com els esmalts de colors vius i les engalbes li han proporcionat la font d’inspiració necessària. “M’atrau la delicadesa dels troncs rentats pel mar, la perfecta simetria dels esquelets de garoina, l’aspecte calcari dels ossos que arriben a la sorra”, assegura Gimbernat.

 

La seva vena viatgera l’ha portada a visitar racons molt diversos i llunyans com Austràlia, Índia o Etiòpia. Aquest últim, en concret, l’ha marcada significativament, "els paisatges verges, agrestos, amb personalitat pròpia, i les mirades intenses de la gent que hi habita”. Ho podem endevinar observant algunes de les escultures de ceràmica que emulen personatges i estètiques africanes.

Com podem intuir en les seves respostes, Núria Gimbernat entén la ceràmica d’una manera molt poètica. Més enllà de la bellesa de les formes, la seva exposició ens explica alguna cosa més: “El més important és fer que l’observador descobreixi quelcom més que l’aparença externa del que està mirant, que senti l’essència de l’obra”. 

També et pot interessar