Exposició 'La terribilitat de la carn', La Panera, Lleida, 2023

Exposició 'La terribilitat de la carn', una mostra on l'artista Marc Herrero trasllada la iconografia del 'Judici final' de Miquel Àngel al nostre món contemporani, i la reinterpreta en relació amb la situació actual de col·lapse ecològic.
En la seua investigació visual, basada en el dibuix amb grafit i retoladors, la doctrina bíblica apocalíptica queda substituïda per una cosmologia biocentrada. Agrupades en àmbits temàtics, les imatges d'Herrero reformulen la filosofia religiosa animal, les pràctiques de taxidèrmia, les dinàmiques de productivitat, els fenòmens de les mutacions i el desig humà de dominar el món.
'La terribilitat de la carn' vincula el clima cultural del segle XVI amb els desenvolupaments tecnocientífics del segle XXI a través d'una exploració plàstica que hibrida carn humana i no humana.
Cossos mòrbids, quimèrics i monstruosos formen part del bestiari de l'artista i docent Marc Herrero (Barcelona, 1977), el qual s'inspira en la història de l'art, la tradició iconogràfica del cristianisme, la teoria psicoanalítica, la cultura cinematogràfica, la ciència-ficció, l'estudi anatòmic del cos humà i animal, i la il·lustració naturalista.
Christian Alonso
Entrada lliure
Centre d'Art la Panera
Aquesta web utilitza les cookies _ga/_utm propietat de Google Analytics, persistents durant 2 anys, per habilitar la funció de control de visites úniques amb la finalitat de facilitar-li la navegació pel lloc web. Si continua navegant considerem que està d'acord amb el seu ús. Podrà revocar el consentiment i obtenir més informació consultant la nostra Política de cookies.