
Els 5 imperdibles del Femme in Arts
1. La política del color i del gènere
A partir del procés creatiu de 'Range in between', el primer dia de festival s’abordarà perquè hi ha colors que estan travessats per idees relacionades amb les religions, el poder o les convencions de gènere. El "negre" es va convertir en "color", símbol d’allò negatiu, i el "blanc", "l’absència de color", en símbol d’allò que és positiu. Ara bé, la història del color sempre ha sigut canviant en el temps i segons la cultura. L’artista creador de 'Range in between' Jou Serra, l’artista i investigadora Valeria Linera, i l’artista transmèdia Feli Cabrera López (Efe Ce Ele) debatran aquesta qüestió en una conversa moderada per Mireia Ibáñez. Després del col·loqui, el públic podrà conèixer la instal·lació 'Range in between' a l’exterior de Lo Pati, on Serra convida els assistents a experimentar que les sensacions cromàtiques que no són iguals per a tots.
> Quan? Dijous 23 de novembre, a les 18:30h.
'Títuba, bruixa i ramera' | Foto: Cedida
2. Títuba, bruixa i ramera
La inauguració oficial del festival serà divendres 24 de novembre amb l’obra de teatre 'Títuba, bruixa i ramera', escrita i dirigida per Denise Duncan. L’obra, que es presenta en format de monòleg, repassa la història de Títuba, una dona negra i esclavitzada condemnada en els judicis de Salem. I és que el 1692, en una petita comunitat puritana de Massachusetts, més de dues-centes persones -principalment dones- van ser acusades, jutjades i, en alguns casos assassinades, per haver fet pactes amb satanàs. La peça està basada en fets reals i narra la persecució viscuda per dones negres entre el 1400 i mitjans del 1700 a Europa i als Estats Units. A posteriori, tindrà lloc un breu col·loqui amb l’artista Kathy Sey.
> Quan? Divendres 24 de novembre, a les 19h.
3. El videoart i els relats feministes exclosos
En aquesta sessió, i a través dels registres audiovisuals, el festival analitza el moviment feminista des dels anys setanta fins a l’actualitat i es pregunta si els referents que hi ha hagut des de llavors parteixen d’una herència occidental i urbana, però també qüestiona si han quedat exclosos els relats feministes locals, rurals i de cultures no occidentals de la genealogia feminista. El col·loqui compta amb la participació de Doina Gherta Gavrilita, activista feminista i antiracista i membre de l’Assemblea Vaga Feminista Terres de l’Ebre i de (Re)acciona - grup de treball antiracista; Beatriu Masià Masià, terapeuta especialitzada en l’abordatge de violències masclistes, i Amanda Cuesta, crítica d’art i feminista. En aquest cas, Maria Teresa Lletí s’encarregarà de moderar la conversa.
> Quan? Dissabte 25 de novembre, a les 19:15h.
4. Taller de fanzins feministes i actuació de Meli Perea
L’artista multidisciplinària Irene Pérez ens convida a explorar el format del fanzín i el seu potencial com a eina de navegació de les nostres experiències a través d’aquest taller. Amb unes pautes bàsiques i l’acompanyament de l’artista, els assistents treballaran de forma col·lectiva i individual aquest format d’autopublicació mitjançant tècniques senzilles de collage, dibuix i escriptura. Per assistir-hi, no cal tenir experiència amb cap forma de creació artística, només ganes d’experimentar i deixar-se acompanyar en aquest aprenentatge que està enfocat a la creació de relats breus. El taller és gratuït, però cal inscripció prèvia a través del correu info@lopati.cat. Just després, a les 12:30h, a la plaça Mari Chordà, l'artista Meli Perea oferirà un vermut musical. La cantant, compositora i lletrista assentada a les Terres de l’Ebre proposarà un recorregut pel freestyle dels carrers de Bogotà. Perea és una de les artistes revelació del territori i un exemple de barreja de cultures i vida nòmada.
> Quan? Diumenge 26 de novembre, a les 10h.
La companyia Fil d'Arena presentarà 'Nimbes' | Foto: Cedida
5. Nimbes
El festival acabarà diumenge a la tarda al Teatre Unió Filharmònica amb l’obra 'Nimbes', de la companyia Fil d’Arena. Un espectacle sobre dones que tracten d’empoderar-se de manera transversal i comunal. L'obra rebutja sacralitzar la dona, deshumanitzar-la o erigir-la semideessa per dir-li que pot amb tot i sotmetre-la a uns superpoders inventats per un capitalisme complaent que la vol encara més subjugada i ocupada. 'Nimbes' parla de germanes, companyes, amigues, mares, mestres i filles que teixeixen xarxes resistents per sostenir-se les unes a les altres. Preu entrades: 7€ a taquilla, 6€ anticipada (amposta.cat/vendaentrades).
> Quan? Diumenge 26 de novembre, a les 19h.
Més informació:
També et pot interessar

Foto:
Les 10 propostes del Femme in arts 2024

Foto:
Els 10 imperdibles del Femme in Arts

Foto:
Els 9 imperdibles del Femme in Arts
- Inicieu sessió o registreu-vos per a enviar comentaris