Jump to navigation
Dimarts 16 de desembre, 20:30h
Divendres 19 de desembre, 20:30h
Dies 19 i 20 de desembre, 20:30h
Diumenge 21 de desembre, 12h
Del 16 de febrer al 21 de desembre
Del 18 al 21 de desembre
Del 20 al 26 de desembre
Dies 27 i 28 de desembre, 18:30h
Espectacle ‘Sanguinària’, una peça de dansa que naix de la llegenda/fet històric de l’Ordre de l’Atxa de les dones de Tortosa. Basculant entre fantasia i realitat, la tradició existeix ben arrelada i constitueix un motiu d’orgull des de l’origen de les tortosines, en una època en què ni tan sols era imaginable parlar de feminisme.
Les quatre ballarines de Cia La Dama posen cos a aquestes dones que transiten els intersticis entre el món de les vives i les mortes, com un exèrcit armat a ritme de pasdoble.
L’espai sonor és un crit de guerra que revisita l’actual himne de la ciutat, partint del pasdoble i duent-lo cap als sons urbans que marquen el pas d’estes soldades en una marxa militar que fa traspassar les parets de la llar i ressituar aquests espectres a l’avantguarda del combat.
Durada: 13 minuts
Entrada lliure i gratuïta
Idea original, direcció i dramatúrgia: Verònica Hernández Royo Coreografia: Verònica Hernández Royo, juntament amb les ballarines Ballarines: Aina Ortega, Marta Gómez, Nerva Sánchez i Verònica Hernández Royo Assistència coreogràfica: Itxa Sai Mediavilla i Tina Martí Música: Sandra Monfort Produït a: Dorm Records Text: Sandra Monfort i Verònica Hernández Royo Disseny de vestuari: Marta Gómez i Verònica Hernández Royo Confecció de vestuari: Studio Diabla i Verònica Hernández Royo Disseny d’il·luminació: Artis Díaz Barbagli
Centre Civic Can Verdaguer, Consell Comarcal del Baix Ebre i Ajuntament de Tortosa
Web Ajuntament Tortosa Web Auditori Felip Pedrell