,
20/01/2016
Cinema
Michael Fassbender a Macbeth

Macbeth, The hateful eight i més Retroestrenes

Al post d'avui us recordem algunes de les novetats que avançàvem la setmana passada, com que incorporem a la oferta cinematogràfica de la Sala Zazie els Dimecres de cine (entrada a 3'90€) i sumem sessions a les Retroestrenes, aquest mes dedicades al thriller francés. 

Des del proper dimecres 27 de gener els espectadors podran gaudir d'un o dos passis (depenent de la durada de la pel·lícula) a aquest preu. Cineclub Vilafranca començarà a projectar els dimecres amb un dels darrers èxits de taquilla, Los Odiosos Ocho, l'últim film del director Quentin Tarantino, que s'estrenarà a la Sala Zazie el dissabte 23 de gener amb un passi en versió original. La resta seran en versió doblada, com és habitual els caps de setmana.

El cicle Retroestrenes, que descobreix la història del cinema a nous públics, també fa un salt i dobla el nombre de projeccions. Cada mes estarà dedicat a un cicle diferent amb dues propostes. El mes de gener tractarà el thriller francès amb les pel·lícules Ascensor para el cadalso (que ja vam passar) i El silencio de un hombre (26 de gener), i el de febrer versarà sobre les llums i ombres dels Òscar, coincidint amb els premis de l'acadèmia de cinema americà, amb els films Eva al desnudo (9 de febrer) i La noche del cazador (23 de febrer). Més endavant es donaran a conèixer els nous cicles.

Macbeth
Una actualització dinàmica i enèrgica

Dijous 21 de gener, 20:15h
Divendres 22 de gener, 22:15h

Direcció: Justin Kurzel
Guió: Todd Louiso, Jacob Koskoff, Michael Lesslie, basat en l’obra de William Shakespeare
Intèrprets: Michael Fassbender, Marion Cotillard, David Thewlis, Elizabeth Debicki
Drama medieval Regne Unit, 2015, 113 minuts. Projecció en V. O. (anglès) subtitulada.

No és la primera vegada que el director australià Justin Kurzel es relaciona amb Macbeth. Kurzel va dissenyar l’escenografia d’aquesta obra per al teatre, en una versió en la qual la seva dona, Essie Davis, interpretava el paper de Lady Macbeth. Potser per aquest motiu ha decidit donar un estil visual potent al seu film, tot cuidant de manera especial l’estètica, alhora que se n’ha servit, per mitjà de la fotografia dels paisatges gèlids i emboirats d’Escòcia, per dotar de realisme les escenes de batalles. En contraposició, en altres moments ha optat per oferir un caire intimista de la relació entre Macbeth (Michael Fassbender) i la seva esposa (una esplèndida Marion Cotillard), tot reflectint en el rostre de tots dos l’aspecte sinistre de l’ambició, el crim i la culpa.

Los odiosos ocho
Tarantino ens serveix un ‘western’ ple de suspens i neu

Dissabte 23 de gener, 17:00h (V.O.) i 20:00h
Diumenge 24 de gener, 17:00h i 20:00h
Dimecres 27 de gener, 20,15h.

Títol original: The Hateful Eight
Direcció i guió: Quentin Tarantino
Intèrprets: Samuel L. Jackson, Jennifer Jason Leigh, Kurt Russell, Tim Roth Western.
EUA, 2015, 167 minuts. Projecció en versió doblada i  V. O. (anglès) subtitulada.

Pocs anys després de la guerra de Secessió, una diligència avança a tota velocitat per l’hivernal paisatge de Wyoming. Els passatgers, el caçarecompenses John Ruth i la seva fugitiva Daisy Domergue, intenten arribar ràpidament al poble de Red Rock, on Ruth lliurarà Domergue a la justícia. Pel camí, es troben dos desconeguts: el major Marquis Warren, un antic soldat de la Unió convertit en caçarecompenses de mala reputació, i Chris Mannix, un renegat del Sud que afirma ser el nou xèrif del poble. Com s'aproxima una tempesta, Ruth, Domergue, Warren i Mannix es refugien en la Merceria de Minnie, una parada per a diligències d'un port de muntanya. Quan arriben al local, es topen amb quatre cares desconegudes. Bob, que es troba allà refugiat juntament amb Oswaldo Mobray, botxí de Red Rock; el vaquer Joe Gage i el general confederat Sanford Smithers. Mentre la tempesta cau sobre la parada de muntanya, els vuit viatgers descobreixen que potser no arribin fins a Red Rock després de tot… La nova obra mestra de Quentin Tarantino continua homenatjant gèneres i reinventant-los, aquest cop, amb la premiada música d'Ennio Morricone.

El silencio de un hombre
L’harakiri virtual d’un samurai

Dimarts 26 de gener a les 20.15h.

Direcció: Jean-Pierre Melville
Guió: Jean-Pierre Melville, Georges Pellegrin, basat en una novel·la de Joan McLeod.
Intèrprets: Alain Delon, François Perrier, Nathalie Delon, Cathy Rosier.
Thriller. FR, 1967. 105 min. Projecció en V.O. (francès) subtitulada.

Jean-Pierre Melville va ser un director reconegut pel seu tractament del cinema negre. El silencio de un hombre n’és un magnífic exemple: un film inquietant, silenciós, rodat en un París ple d’ombres. Es tracta d’un magnífic thriller psicològic que reuneix les millors qualitats del cinema negre nord- americà i la sensibilitat del cinema europeu; alhora, mostra un cert romanticisme que l’hauria pogut fer caure fàcilment en el melodramatisme i la pretenciositat, però evita ambdós perills. Alain Delon està magistral en la interpretació d’un assassí a sou fred, impassible, que, en un moment determinat, en matar una persona, és vist per un testimoni i, a partir d’aquí, trenca amb la que ha estat la seva norma principal: no deixar-se implicar mai emocionalment.

Deuda de honor
‘Western' femení, melancòlic i únic

Dijous 28 de gener, 20:15h
Divendres 29 de gener, 22:15h

Direcció: Tommy Lee Jones.
Guió: Tommy Lee Jones, Kieran Fitzgerald i Wesley Oliver.
Intèrprets: Tommy Lee Jones, Hilary Swank, Grace Gummer, Meryl Streep.
EUA, 2014. 120 min. Projecció en V.O. (anglès) subtitulada. Nebraska, 1855.

Mary Bee Cuddy (Hilary Swank), una dona solitària que viu en un remot poble del Mig Oest, és triada per l'Església per fer tornar al món civilitzat tres dones que han perdut la raó. Per això, compta amb Briggs (Tommy Lee Jones), un delinqüent al qual salva de la forca amb la condició que l'ajudi a executar la seva missió. Junts emprenen un llarg i perillós viatge a través del desert, des de Nebraska fins a Iowa, en el qual s'hauran d'enfrontar a tota mena de perills. Tommy Lee Jones, qui ja va demostrar la seva bona mà com a director al western Los tres entierros de Melquíades Estrada, s'envolta de les oscaritzades Hilary Swank i Meryl Streep per donar a llum un film ple de bellesa que reivindica la figura de la dona en el gènere del western.

*Surtdecasa.cat no es fa responsable de la redacció i contingut d'aquest post.

Cineclub Vilafranca ha complert 50 anys d'història. No ens cansem de veure cinema i de parlar-ne, així que aquest serà el nostre cine fòrum virtual. Al blog 'Mira diferent' us oferim reflexions sobre el cinema i les pel·lícules que han marcat la vida d'espectadors i espectadores al llarg d'aquests 50 anys.

07/12/2020
Com a actor, la meva escola d´interpretació ha estat el cine. Vaig començar “preescolar” al cinema Casal, quan la meva mare era la taquillera. Em passava totes les hores possibles allà.
23/11/2020
La meva infantesa es troba impresa en un metratge liderat per clarobscurs.
04/11/2020
Mentre la quanta, quanta guerra continua campant per molts llocs del nostre estimat planeta escric un múltiple agraïment al Cine Club Vilafranca, amb la bona excusa que fa 50 anys. Un múltiple agraïment que s'amplifica a moltes bandes.
04/11/2020
Vaig veure una dona que ballava ensenyant el cul a la N-340. A la ràdio deien que aquell seria el dia més calorós en dècades. Vaig mirar pel retrovisor i la seva figura, fent-se menuda, movia els braços abstreta.
13/10/2020
Molt sovint sento a dir que els crítics som directors frustrats, que ens dediquem a escriure perquè no gaudim de prou talent per fer cinema.
24/08/2020
Si ens fixem en el cinema clàssic (aquell que la modernitat va dinamitar als anys seixanta del segle passat) acordarem que, en general, el cinema americà (que dominà el panorama a la primera meitat del segle XX), presentava les dones bé com a sex-
16/08/2020
Tinc una fantasia des de ben petita. Sempre he sentit que estar en una sala de cinema deu ser el més semblant a estar dins d’una balena.