Foto: 

Cedida
La compra de proximitat és una compra sostenible

Una aposta per la proximitat en els temps incerts d’Amazon

Santa Margarida i els Monjos, Castellet i la Gornal i Olèrdola engeguen la 5a edició de la campanya comercial ‘Compra a prop i descobreix el teu entorn'
Goretti Martínez
,
17/10/2019
Activa't
Tres municipis altpenedesencs uneixen forces des de fa cinc anys per posar en valor el comerç de proximitat tot aprofitant els atractius del seu entorn més proper. La campanya s’anomena ‘Compra a prop i descobreix el teu entorn’ i arriba a la cinquena edició amb l’adhesió de 140 establiments de tota mena. Consolidat com un clàssic de les propostes comercials dels mesos de tardor, el ‘Compra a prop’ premiarà les compres que es facin als establiments dels tres municipis adherits a la campanya.

Santa Margarida i els Monjos, Castellet i la Gornal i Olèrdola comparteixen el seu ADN penedesenc, el paisatge de vinya, un caràcter viu i dinàmic gràcies a la seva gent i el fet de tenir part del territori dels seus municipis als Parcs Naturals d’Olèrdola i del Foix. També comparteixen un comerç que aprofita, en el millor sentit de la paraula, la proximitat i el coneixement de la clientela en aquests temps incerts en què el clic fàcil, la competència amb gegants del capitalisme i les compres sense mirar més enllà del preu i la comoditat són un escenari amb el qual es difícil conviure (i sobreviure).

En aquest context, diumenge comença la campanya ‘Compra a prop i coneix el teu entorn’. És la cinquena edició d’aquesta iniciativa que ja s’ha convertit en un clàssic comercial de la tardor penedesenca i que busca, principalment, enfortir el comerç local i promoure els elements turístics del territori. Hem parlat amb tres de les 140 empreses que participen en aquesta campanya i els hem preguntat sobre què suposa la proximitat per un negoci com el seu.


La Floristeria Ruth, a Santa Margarida i els Monjos | FOTO: Cedida

La Ruth Llansola fa vint anys que regenta la Floristeria Ruth a Santa Margarida i els Monjos. “No només és la meva floristeria, són tots els companys del petit comerç. Actualment costa molt tirar endavant però nosaltres apostem pel comerç del poble, dels nostres municipis més propers, principalment creiem que al comerç petit donem una relació qualitat - preu que difícilment es troba a altres llocs”, diu la Ruth. I aprofundeix una mica més en el seu cas particular: “La meva forma de treball no és vendre una planta o un ram i prou. A mi, personalment m’agrada preguntar al client quina és la necessitat o la funció del producte que m’està demanant. M’agrada treballar de tu a tu”. Un tracte que difícilment trobem a les grans superfícies i, menys encara, a internet.


La botiga Mitjans, a Moja (Olèrdola), compta amb un saló on fer petits sopars i maridatges | FOTO: Cedida

Per la seva part, la Montse Mitjans és la responsable de Queviures i embotits Mitjans, amb una història que es remunta al 1910. “La proximitat és important per mantenir pobles com el nostre, Moja, vius. Són pobles petits que, sense els seus comerços de proximitat - forns de pa, bars, perruqueries, botigues de productes d’elaboració pròpia i de qualitat…- ja no serien pobles com a tal”, afirma la Montse.


Una imatge de les Caves Oriol Rossell | FOTO: Enrique Marco

L’Elisenda Torres forma part de l’equip de les Caves Oriol Rossell. Situada a la finca de Cal Cassanyes, a Sant Marçal (Castellet i la Gornal), aquesta empresa familiar elabora caves i vins de qualitat a través d’una viticultura acurada i respectuosa amb l’entorn. “Nosaltres som una empresa familiar, un petit celler, que elabora vins i caves des del respecte per la tradició, la natura i la terra. Ho fem amb molta cura i molta sensibilitat. I tots aquests valors són els que ens agrada transmetre al client”, ens explica l’Elisenda. “El fet que el client ens conegui directament crea un vincle de confiança i a nosaltres ens permet donar a conèixer la nostra filosofia, la manera com treballem i els nostres productes. Per tant, la proximitat és molt i molt important per a nosaltres”, conclou.

Aquests són només tres exemples, però entre tots els establiments participants trobaríem mil històries d’esforç, tenacitat i resiliència que poden veure la llum amb iniciatives com el ‘Compra a prop’. A més de descobrir totes aquestes històries, els i les participants a la campanya com a clientela opten a aconseguir una vuitantena de regals diversos com ara entrades per a equipaments turístics, àpats en restaurants o visites a cellers, entre altres propostes adreçades a reforçar el coneixement del territori més proper i els seus elements turístics, culturals i patrimonials.


Santa Margarida i els Monjos també celebra la Fira de la Transhumància | FOTO: Àngela Llop

El cinquè aniversari de la campanya se celebrarà amb una novetat destacada. En aquesta ocasió, a més del sistema tradicional de participació omplint la butlleta manualment, es podrà participar a través d’una butlleta electrònica. Per accedir-hi, només caldrà escanejar un codi QR per poder registrar les dades del participant.

A l’edició del 2018 es va aconseguir un augment dels establiments adherits a la campanya i també la quantitat de premis. L’èxit habitual de la iniciativa va fer que s’exhaurissin les 60.000 butlletes disponibles, la mateixa quantitat que s’han editat aquest any. La campanya finalitzarà el 20 de novembre i el dia del sorteig serà el 27 d’aquell mateix mes, a les 19:30h, al Molí del Foix de Santa Margarida i els Monjos.

  • imatge de control 1per1

A

També et pot interessar