Música
,
2016
Dimecres 3 d'agost, 22h
Plaça del Tívoli

28è Música a la Vila - The New Catalan Ensemble

Els dimecres d’agost, a les 10 de la nit, la plaça del Tívoli del Vendrell acull el festival de música tradicional Música a la Vila.

La 28a edició d’aquest festival començarà el dimecres 3 d’agost amb l’actuació del grup The New Catalan Ensemble que presentarà el seu projecte Ruralisme il·lustrat.

PROGRAMA

Dimecres 3 d'agost, The New Catalan Ensemble, Ruralisme il·lustrat
Dimecres 10 d'agost, Saurí (amb concert familiar a les 20h)
Dimecres 17 d'agost, Cobla Catalana dels Sons Essencials
Dimecres 24 d'agost, Les Anxovetes
Dimecres 31 d'agost, Roba Estesa, Descalces

Tots els concerts són gratuïts

Què és Música a la Vila?

L’estiu de 1989 es va encetar Música a la Vila a la plaça Vella del Vendrell i, en aquells moments, fou realment una aventura, ja que donar suport a la música tradicional es creia molt necessari, però el futur era incert pel que feia a l’acceptació per part del púbic. La idea d’oferir un cicle de concerts de música tradicional a l’aire lliure en una plaça vendrellenca unia dues voluntats complementàries. La primera era poder escoltar una música que en aquells moments, i encara ara, gaudia de poca difusió mediàtica i que, per tant, era i és força desconeguda per la majoria de ciutadans. L’objectiu és donar a conèixer i crear escola per als músics que fan treball de camp, recuperant cançons que sols s’han conservat gràcies a la tradició oral i que necessiten ser enregistrades i documentades per conservar un patrimoni cultural important per a tots i, sobretot, per al futur. La segona voluntat era oferir una activitat cultural a la fresca, una nit a meitat de setmana, destinada tant als vendrellencs com als estiuejants que visiten el municipi.

I el festival ja ha arribat a les vint-i-vuit absolutament consolidat.