Espectacles
,
2016
Divendres 28 d'octubre, 21h
Teatre Principal

Teatre 'El Rey'

Després de Ruz-Bárcenas, Teatro del Barrio torna amb aquesta producció crítica envers la figura del rei Joan Carles I. Quin paper ha jugat la monarquia a Espanya en els últims quaranta anys? Per acomplir quines finalitats? Quins són els objectius de la monarquia espanyola de cara a les pròximes dècades?

El rey és una ficció amb un personatge central que s’anomena Joan Carles I. Un home que, a l’epíleg de la seva vida, cau del cim al soterrani. Si més no, simbòlicament. Un home que, segons sembla, ja no serveix. Tot i que va fer molt de servei. Però, en què? A qui?

Altres personatges d’aquest relat completament lliure són Joan de Borbó, Francisco Franco, Chicho Sánchez Ferlosio, Henry Kissinger, Adolfo Suárez o Felipe González. Un món d’homes en lluita per construir el món tal com el conceben.

El president de l’Asociación para la Recuperación de la Memoria Histórica, Emilio Silva, afirma que “a Espanya, la construcció de la ignorància del nostre propi passat és política d’Estat.” El rey, cinquena producció del Teatro del Barrio, és una ficció contra la ignorància. Amb la convicció que només qui la coneix pot canviar la pròpia realitat.

FITXA ARTÍSTICA
Text i direcció: Alberto Sanjuan
Intèrprets:  Luis Bermejo, Alberto San Juan i Manolo Solo
Ajudants de direcció i de producció: Pablo Esguevillas i Marta 
Producció: Teatro del Barrio

Més informació i entrades:
www.elprincipal.cat/517/1/teatre/el-rey