Jump to navigation
- Què suposa per a vosaltres que un festival com el de Sitges projecti el vostre curt? Toni: És un premi molt gran. És una empenta per continuar amb nous projectes.
Eva: Comptant que tenim una formació molt autodidacta, aprenent sobre la marxa, estar al Festival de Sitges és un premi, un gran reconeixement, que ens ajuda a fer-nos visibles. També és una empenta molt gran per continuar perquè som amateurs i una associació sense ànim de lucre. Esperem que propers curts nostres puguin estar en festivals tan importants com aquest.
- Per què vau fundar Zolen Films? Toni: Vam començar amb un projecte domèstic. El nostre fill volia fer d'actor i amb una càmera petita vam fer un petit curtmetratge amb quatre plans. D'aquí va sortir la nostra primera pel·lícula, 'El bosque del pantano'.
Toni: Fins ara hem dos llargmetratges més, 'Más allá de la imaginación' i 'El Hombre de la Oscuridad', i cinc curtmetratges, entre d'altres coses.
Eva: Fer aquest tipus de projectes enganxa. I a més acabes coneixent gent molt interessant, amb molt talent. És un món molt bonic, encara que cansi molt, sobretot els rodatges.
- Per què vau passar dels llargmetratges als curts? Eva: Vam començar amb els curtmetratges perquè la manera d'exposar era molt més fàcil: ho fèiem tipus cine d'estiu. Però ens vam adonar que abarcar un projecte tan llarg era massa per a nosaltres. Preferim fer projectes més curts però amb més qualitat. I sembla que ens ha funcionat.
- D'on va sortir la idea per fer 'Match!'? Toni: De vegades dinava a un poliesportiu. A sota hi havia un lavabo que tothom trobava molt lleig. A mi em va semblar que era una localització perfecte per rodar-hi. I és on hem acabat rodant el curt. Per altra banda, tenia al cap una idea relacionada amb les aplicacions de cites per al mòbil. I parlant amb l'Eva va sortir la idea de fer 'Match!', un thriller de suspens i terror.
Eva: Vam voler provar de rodar en pla-seqüència malgrat que no era fàcil fer-ho allà perquè era un lloc molt petit. I ens ha agradat molt.
Toni: La coordinació va ser molt difícil, en un espai tan petit, amb cinc persones a dins. I després hi ha hagut una gran feina de post-producció i efectes visuals que ha fet Dilaina Studio (també de Calafell) i que queda molt ben integrada.
- Quantes vegades vau haver de rodar el pla-seqüència? Toni: De prerodatge, per coordinar-nos i decidir com col·locar la càmera van ser un parell de mesos i de rodatge vam fer un dia sencer, practicant de les set del matí a les dues del migdia amb el protagonista. I després va ser quan vam començar a gravar, perquè era quan el sol estava més baix i ens agradava més la llum.
- Expliqueu-nos, fins allà on pugueu, la història que explica 'Match!'. Eva: Va d'un noi que es troba en un lavabo sense saber com hi ha arribat. Alguna cosa ha fet que perdés el coneixement i mira d'esbrinar què li ha passat mirant els missatges del seu telèfon mòbil. I s'adona que tot plegat ha passat arran d'una aplicació de mòbil per lligar.
Toni: Ell pensava que passaria una nit de disbauxa i que s'ho passaria mol bé, però se li acaba torcent una mica...
- A Sitges també es podrà veure 'Assassination nation (Nación salvaje)', que també té com a detonant la relació de la societat amb les xarxes socials. L'ús de les tecnologies és cada cop més present a les produccions de gènere. Toni: Jo tinc una influència que és 'Black Mirror', una sèrie molt popular, en què cada vegada tenen més presència les xarxes socials i els telèfons mòbils. Tothom els utilitza i té molta tirada.
Eva: De fet, el proper curtmetratge en què estem treballant -ja tenim fet el guió- també té relació amb les xarxes socials i els mòbils, i amb una història també turbulenta... Ens estem tornant una mica bojos, amb tot plegat, i mirem de reflectir-ho.
- Ja heu pogut veure el curt amb públic, a la preestrena. Quina reacció van tenir? Eva: Ens va sorprendre que gent que l'ha vist ens digui que s'ha posat en tensió, durant la projecció.
Toni: També ens va sorprendre veure reaccions inesperades del públic en certs moments. Un cop acabat, amb el muntatge i la música, hi ha efectes imprevistos.
Web de Zolen Films
'Match!' al Festival de Sitges