Jump to navigation
Del 26 de març al 4 d'abril
Dissabte 4 d'abril, 17h
Diumenge 5 d'abril
Divendres 10 d'abril, 19h
Divendres 10 d'abril, 20h
Dissabte 11 d'abril, 20h
Dissabte 11 d'abril, 20:30h
Activitats emmarcades en el programa de Cervera, Capital de la Cultura Catalana 2019.
20h
El Cant de les Completes del Santíssim Misteri és una obra insòlita i singular dins de la música litúrgica catalana del segle XIX, i està caracteritzada per una combinació entre la majestuositat de la música de l’Església i l’esperit popular.
L’origen del text el trobem a l’Edat Mitjana i correspon a les antífones de l’exaltació de la creu, que es cantava en honor de la relíquia durant la nit del 5 al 6 de febrer. Hi prenen part l’orquestra, el cor (a quatre veus mixtes) i els solistes, sota la direcció de Xavier Puig. S’interpreta la versió simfònica revisada de les partitures composades entre 1844 i 1845 pels mestres Sr. Joan Pont i Sr. Salvador Vidal.
Aquest any, coincidint amb Cervera Capital de la Cultura Catalana, el cant rebrà la declaració de Bé Cultural d’Interès Nacional.
Paeria de Cervera