
El millor agost de la teva vida!
Banderoles de Festa Major
Festes Majors
Sense dubte, són les grans protagonistes dels mesos d'estiu. Les nits de ball d'orquestra, els àpats populars, les xarangues, les activitats infantils, els correfocs, les havaneres... Els carrers i les places s'impregnen d'un no-se-què tan especial! Algunes destacades del mes d'agost? Les d'Amposta, les de Vilafranca del Penedès, les de Sant Roc de l'Hospitalet de l'Infant, les de Sant Magí de Tarragona, les de Torroella de Montgrí, les d'Àger, les de Banyoles, les de Manresa, les d'Igualada, les de la Seu d'Urgell i les dels barris de Gràcia i de Sants de Barcelona, entre moltes altres.
> Consulta tots els programes de Festes Majors aquí - enllaç
Festival de Música
Festivals
De música, de dansa, de teatre, de cinema, amb recreacions històriques o en indrets especials. Els festivals omplen l'agenda estiuenca del país amb multitud de propostes per a tots els públics i gustos. Quins et destaquem? El Festival Camp de Mart de Tarragona, el Pirineu, terra de versos, el Festival 15m2 de Riudaura, les Jornades Musicals a l'Ermita de la Pietat d'Ulldecona, el Mediterranean Guitar Festival, l'Aquelarre de Cervera o el RRRREC Festival d'Igualada, entre molts altres.
> Consulta tots els Festivals aquí - enllaç
El Tren Històric dels Llacs | Foto: FGC
Trens i patrimoni
L'agost és un bon moment per descobrir la riquesa del patrimoni català que tenim al costat de casa i que, molts cops, desconeixem. I si ho podem fer a bord d'un tren, contemplant des de la finestra tota la bellesa dels paisatges i geografies de l'entorn, encara millor. Trens històrics, llocs emblemàtics, viatges singulars i sensacions úniques que us sorprendran a grans i petits. En aquest article et parlem el nou passaport digital, el Passaport Turistren, que agrupa per primera vegada, sis dels transports turístics que gestiona FGC: Cremallera i Funiculars de Montserrat, Cremallera de Núria, Tren dels Llacs i Tren del Ciment.
> Consulta tota la informació aquí - enllaç
Missió Pirata a MónNatura Delta de l'Ebre
En família
Si teniu petits per casa, sabem l'important que és conèixer propostes adequades per a ells. Activitats per gaudir junts del temps lliure, compartint experiències i moments que, de ben segur, us ajudaran a passar un agost menys feixuc i més divertit. Si teniu previst visitar les Terres de l'Ebre, un imprescindible és MónNatura Delta de l'Ebre on, entre moltes altres propostes, destaquem l'activitat 'Missió Pirata'. El Museu de la Vida Rural de l'Espluga de Francolí també és una bona idea per visitar amb canalla, on hi trobareu tallers, visites i activitats molt interessants, com també el Museu de la Ciència CosmoCaixa, que sempre és un bon pla per compartir amb els petits (i no tant petits) de casa.
> Consulta més propostes familiars aquí - enllaç
Bany a la natura
Refresca't
Com dèiem al principi de tot, aques estiu està sent ben calorós i no sembla que durant l'agost la temperatura afluixi gaire. Així que recordem la importància d'hidratar-nos i les moltes opcions que ens ofereix el país per refrescar-nos a la natura. Platges, cales, basses i llocs preciosos on podreu banyar-vos i vèncer la calor!
> Consulta el recull d'indrets de costa i interior on fer un bany aquí - enllaç
També et pot interessar

Foto:
Coblíssim: la cobla més enllà de la sardana
















