Rec.0

Foto: 

Cedida
Les adoberies es tornaran a transformar per acollir les botigues de moda efímeres

Les 10 apostes sostenibles del nou Rec.0

Se celebrarà al barri del Rec d’Igualada de l’11 al 14 de maig
Surtdecasa
,
03/05/2022
Arts
Després de dos anys d’aturada a causa de la pandèmia, el festival de pop-up stores de moda més gran d’Europa se celebrarà al barri del Rec d’Igualada de l’11 al 14 de maig, de 10h a 22h. En aquesta edició, un total de cinquanta adoberies es convertiran en botigues de moda efímeres on s’hi instal·laran un centenar de marques de moda, des de les més consolidades fins a noves marques sorgides durant la pandèmia, dissenyadors independents, i marques de moda sostenible amb noves fórmules experimentals. 'Torna el Rec' és l’eslògan escollit per a l’edició més esperada del festival, que arriba carregada de novetats, ja que no només incorpora noves marques sinó també noves formes de consum. "Després de la pandèmia creiem que el Rec ha de reflectir el que està passant amb el consum de moda" han dit des de l'organització, i aquesta aposta es concretarà amb un seguit de propostes que van des del mercats d'intercanvi, l'aposta per marques sostenibles, els projectes de proximitat així com els espais de debat i pensament sobre el disseny i la moda sostenible. Us hem destacat aquells valors del Rec.0 postpandèmia.

1. Un festival eclèctic on tothom hi té cabuda
El propi plantejament del Rec ja és eclèctic: un festival de moda en un barri industrial per fer visible un patrimoni i, alhora, crear un nou concepte de retail. Els creadors de Rec.0 fa dotze anys que aposten per un festival que barreja conceptes i on hi cap tot allò que té personalitat; grans marques de moda global conviuen, en igualtat de condicions, amb marques d’autors locals, dissenyadors de moda de producció limitada o persones joves que comencen amb projectes d’autoocupació. Així, l'oferta del Rec esdevé una visió àmplia i panoràmica de tot el que passa al món de la moda. En aquesta edició del Rec.0, doncs, s’hi podran trobar, al costat de la vuitantena de marques consolidades com Levi’s, Munich, Desigual, Pepe Jeans o Superdry, pop-up stores de marques per descobrir, com Naguisa, Sita Nevado o Yosoloveoamor, propostes desconegudes per al gran públic ja sigui perquè han nascut els darrers temps, en plena pandèmia, o bé perquè tenen produccions petites.

2. Nou espai de moda sostenible
L’altra gran novetat d’aquesta edició del Rec és l’obertura d’un nou espai destinat exclusivament a la moda sostenible i amb valor social. La pandèmia ha provocat canvis en el consum de moda i també en la producció; moltes marques i dissenyadors entenen que cal trobar noves fórmules que siguin més respectuoses amb el medi ambient i això es reflectirà en aquesta edició del festival Rec.0. Per primera vegada hi haurà un espai dedicat exclusivament a la moda sostenible i amb valor social: l’espai Rec+Sostenible, situat a la sala de les Encavallades del Museu de la Pell d’Igualada. Allà s’hi concentraran vint-i-cinc marques que fan producció de proximitat, que treballen amb materials respectuosos amb el medi ambient, i que són responsables amb l’entorn social, econòmic i territorial, així com l'associació de Moda Sostenible Barcelona Disseny Marked, i concentrarà marques com Bohodot, Nuuo Clothing, Zer Era, Natura Moda, Analua Brand, Luna Brands i Land Studio.

  • imatge de control 1per1

3. Moda amb valor social
En el mateix espai, també hi seran presents projectes que enllacen moda i consciència social. Un exemple és el projecte Top Manta, la marca gestionada pels manters de Barcelona que posa a la venda productes dissenyats pels propis manters i produïts en tallers de proximitat, i Arrels Fundació, amb productes fets a mà per persones sense llar al seu taller ocupacional. Dos projectes de gran interès social i que seran explicats en primera persona pels seus protagonistes.

4. Espai debats sobre noves maneres de consum
A més de la venda, hi haurà un Espai Debat on es faran xerrades i tot tipus d’activitats al voltant de la sostenibilitat, com ara la taula rodona destinada als professionals 'Moda circular, obligació o oportunitat?' organitzada en col·laboració del hub Igualada Fashion Lab a més de la pròpia 080 Barcelona Fashion i que comptarà amb professionals del món de la indústria de la moda com Mireia Cañellas, responsable de Desenvolupament Sostenible de la Generalitat de Catalunya; Clara Mallart, responsable de l’Área de Sostenibilitat i Economia circular tèxtil de Modac; David Puyuelo, director general de Col&Bri; Marina Arnau, codirectora general de la Fundació Formació i Treball; i el moderador David Garcia, director del Clúster Català de la Moda. O bé 'Moda sostenible: una moda, una realitat o una necessitat?' que comptarà amb Miquel Feijoo, fundador i codirector general de SKFK; Miriam Ponsa, dissenyadora de moda; Noelia Montero, Moda Sostenible Barcelona i dissenyadora de Miu Suti; Montse Bayen i Nuria Nubiola, codirectores de Infinit Denim i cofundadores de Back To Eco; i serà moderada per la periodista Francesca Tur. També es farà un taller sobre el treball de la pell amb les mans, organitzat per la dissenyadora Olya Dubovik amb la col·laboració de l'escola La Gaspar que tindrà lloc a l'Estudi Lubochka, en ple circuit del Rec. En aquest espai de moda sostenible, per primera vegada, hi haurà una exposició d'escoles de disseny de moda de Catalunya, amb una mostra de looks fets per alumnes a partir del concepte de moda sostenible. Hi seran presents les escoles BAU, CTS, EADIMODA, Institut La Garrotxa, ESDAPC, IED Barcelona, LCI Barcelona i La Gaspar.

5. Disseny Marked, una proposta igualadina de producció Km0
L’espai també inclourà el Disseny Marked, una proposta igualadina de producció Km0 amb Terrazzzo (ceràmica sintètica), Omnea (roba), Elizari Bags (complements en pell), Akin Soft Goods (accessoris textils bici), Zebra Design (joieria), Mun BCN (artesania en cuir) i Nubuckuir (artesania en cuir). A més, fora d’aquest espai i al llarg de tot el recorregut del Rec.0 hi haurà moltes altres marques que també porten a terme pràctiques sostenibles com Miriam Ponsa, Skunfunk, Thinking Mu i marques globals com Levi's amb el seu projecte upcycling 'Back To Eco', que suposa un canvi en els processos de producció i de reciclatge. Per tant, seran moltes les marques que mostraran el seus canvis cap a models sostenibles i es podran trobar a llarg del circuit.

 

L'espai Rec Kids en una edició anterior | Foto: Cedida
6. Neix el primer Mercat d’Intercanvi Rec
En la mateixa línia de reflectir noves tendències i amb la voluntat d’incorporar les noves formes de consum de moda que van més enllà de la venda tradicional, neix el 1r Mercat d’Intercanvi Rec, un mercat d’intercanvi de roba que estarà en funcionament el dissabte dia 14 a l’Adoberia Bella i on tothom hi podrà participar. Qualsevol persona podrà portar-hi roba usada que ja no vol guardar i podrà intercanviar-la per roba que hagin portat altres usuaris (es podrà endur el número de peces corresponent a la xifra de peces aportades). Aquest mercat compta amb el suport del projecte social Roba Amiga. A banda del Mercat d’Intercanvi, el mateix dissabte 14, també es podrà participar a l'experiència '1x1': qualsevol persona en qualsevol moment al llarg del circuit del Rec.0 podrà intercanviar una peça de roba que porti posada en aquell moment, només caldrà identificar amb un adhesiu visible la peça de roba que vol intercanviar. La persona que vulgui participar en aquesta nova experiència caldrà que s'adreci al punt d'informació del Rec on se li lliurarà una identificació.

7. Una excusa per descobrir el patrimoni del barri
El festival de moda torna a programar tot un seguit d’activitats culturals i de descoberta del patrimoni que formen part de la pròpia essència del Rec.0. Cada dia i en diferents horaris es faran visites guiades a l’antiga adoberia de Cal Granotes, del segle XVIII, per conèixer el procés artesanal de l’adob de la pell, i també a l’empresa Curtits Badia, per conèixer el procés industrial actual de l’adob de la pell de qualitat. També es farà una visita guiada a la sala 'Un univers de pell' del Museu de la Pell d’Igualada per descobrir els usos i característiques de la pell a partir de l’observació de diferents objectes del Museu. Totes les visites seran gratuïtes, i per aquesta darrera cal inscripció prèvia al telèfon del Museu.

8. Cultura i grans concerts en directe
Pel que fa a la programació cultural i musical, l’organització ha volgut recuperar bona part de les actuacions previstes per a l’edició de Rec.0 de maig de 2020 que es va haver de cancel·lar per l’esclat de la pandèmia. Entre d’altres, actuaran Belushi, que presentarà el seu nom àlbum 'Instrucciones y Poemas'; Movin’ Wes, un referent en el format Hammond-guitarra-bateria al llarg d'una carrera que suma més de deu anys; també el grup igualadí Inic que el 2020 va presentar el seu primer treball d'estudi: 'EGO', l’igualadí Martí Nadal Rally Ray, que presentarà el seu àlbum de debut ‘STP’; The Grooving Septet, un grup de músics formats a l'Escola Municipal de Música d'Igualada endinsats en el món de la música jazz i moderna; Le Nais, que ha format part de la primera ronda de Roster Movistar i va ser confirmada pel Primavera Sound fins i tot abans del llançament del seu EP debut; i Arc de Triomf, sorgits en pandèmia amb un primer treball discogràfic sota el braç, 'Nascuts per molestar'. A més, els visitants del Rec podran gaudir d’una sessió DJ de Ràdio Flaixbac amb Andreu Presas o bé ballar lindy hop al ritme del swing que punxarà Swing Anoia.

 

El Pati Vila tornarà a acollir una variada oferta gastronòmica i actuacions musicals | Foto: Cedida
9. Cuina de carrer i gastronomia Km 0
Rec.0 comptarà amb tres patis gastronòmics i una zona de pícnic. Es combinarà una oferta en pop-up bars i food-trucks, amb propostes molt diverses. Seran un total de 34 punts de restauració distribuïts en diverses àrees del circuit, totes elles propostes elaborades amb productes frescos i de qualitat per a tots els gustos i necessitats: cuina vegetariana i vegana, sense gluten i amb productes ecològics. Una oferta gastronòmica que anirà des de la cuina catalana, italiana, asiàtica o índia, fins a la barbacoa. A més de l’oferta culinària dels foodtrucks, el Rec.0 comptarà amb la barra dels mixers de Fever-Tree, on degustar diferents combinats de la marca i l’espai de Caves Bohigues, que oferirà el millor vi i cava. A més dels dos espais Estrella Damm, patrocinador oficial del Rec, que seguirà amb l’acció de regal d’una Estrella per cada compra superior a 40 euros.

10. Pels més petits
Tant divendres com dissabte i en diferents horaris, es faran Tallers infantils d’artesania en pell, organitzats per Leather Cluster Barcelona. Són gratuïts i es recomana fer inscripció prèvia en aquest enllaç. També per a infants, l’inQuiet organitza un taller d'upcycling per decorar retalls de roba amb la tècnica Tie Dye amb permanents, tot descobrint com es formen els colors.

Més informació: 

Web Rec.0
Instagram Rec.0

A

També et pot interessar