Bet Altarriba
,
02/05/2019
Arts

Killing Weekend: “Apostem per ser una marca sostenible i fer del client una persona conscient i crítica”

La marca de moda urbana de Manresa estarà present al Rec.019
Killing Weekend

Foto: 

Cedida
A les portes d'una nova edició del Rec.0, el festival de pop up stores d’Igualada, parlem amb una de les marques que hi participen, Killing Weekend, "una marca de moda urbana que inspira a la gent a escollir el seu propi camí". Així la defineixen els seus creadors, Alba Martínez Armengol i Xavier Martínez Checa. A més, està clarament caracteritzada i representada pels seus valors; i és que cadascuna de les seves peces forma part d’una edició limitada perquè segons el tàndem que pedaleja Killing Weekend “cada persona és única i diferent”, però sobretot, sense oblidar uns altres valors molt importants i que marquen la seva idisioncràsia: la seva aposta per la moda sostenible i amb connotacions del territori, fent dels qui vesteixen Killing Weekend, persones conscients i crítiques.

- Què és Killing Weekend?
Killing Weekend és la marca de moda urbana que inspira a la gent a escollir el seu propi camí.

- Com va sorgir el naixement de la vostra línia de moda, Killing Weekend?
A través d'un viatge. L'any 2013 estavem en un moment de “buidor vital”. Ens faltava motivacions i el dia a dia cada vegada es feia més pesat i monòton. És per aquest motiu que vam decidir donar un gir de 180 graus a les nostres vides. Vam deixar les nostres feines, el pis, vam vendre els nostres cotxes i amb els diners estalviats vam comprar dos bitllets a l’Índia. Després d'uns mesos viatjant, aquesta buidor es va començar a omplir d'experiències i aventures. Amb les piles carregades vam parlar de crear un projecte personal amb l'objectiu de transmetre les nostres experiències personals. Després de moltes voltes vam decidir fundar una marca de samarretes. Per a nosaltres la samarreta era el llenç en blanc perfecte per estampar les fotografies i reflexions extretes de les experiències viscudes en el nostre viatge. Així va néixer Killing Weekend.

- I el nom?
Al nostre entendre, vivim en una societat en la qual, una gran part, ens centrem només en treballar de dilluns a divendres esperant el cap de setmana per donar-ho tot. Com si el dissabte i el diumenge fos el nostre moment de llibertat per a gaudir sense lligams. La idea de Killing Weekend o "matar el cap de setmana", vol dir matar el concepte en si. Per a nosaltres cada dia ha de ser un cap de setmana i s'ha de gaudir com a tal.

- Què transmeteu, amb Killing Weekend, i en cadascuna de les seves peces de roba?
Killing Weekend transmet una sèrie de valors de marca molt importants. Ens definim com a marca independent, ja que tenim el ple control creatiu i ens permet evolucionar sense límits. Cadascuna de les nostres peces forma part d'una edició limitada, ja que creiem que cada persona és única i diferent. Som disseny local, creiem que un producte o disseny ha de parlar d’on prové. El concepte 08240 (codi postal original de Manresa) és un dels aspectes que són visibles a les peces Killing Weekend. Un dels principals objectius és potenciar i donar a conèixer la cretivitat de la nostra zona. Ens considerem marca conscient, ja que Killing Weekend no aspira a ser una marca amb una gran producció a baix cost, sinó a ser una marca sostenible i fer del client una persona conscient i crítica, per aquesta mateixa raó aposta pel producte de qualitat i l'empresa del territori.

- Una de les vostres particularitats és que són dissenys diferents. Com ho aconseguiu?
Les nostres peces de roba es defineixen per ser dissenys de línies geomètriques i estructurals que s'uneixen per formar peces oversize que no es vinculen amb conceptes de talla o sexe. La premissa és crear peces funcionals que s'adaptin còmodament al cos de les persones i les puguis utilitzar en qualsevol situació. Intentem dissenyar propostes atrevides i que cridin l'atenció de la gent, però sense sobrepassar la linia del que és estrident.

- Què significa per a vosaltres poder estar en un festival de moda com el Rec.0? Com viviu aquests dies? Com definiríeu la seva essència?
Per a nosaltres el Rec.0 és un esdeveniment de moda, patrimoni i cultura. Va néixer de la mà d'un grup de persones compromeses amb el barri del Rec d'Igualada amb l'objectiu de potenciar-lo i vincular-lo amb la creativitat i el món de la moda. Participar en una nova edició del Rec.0 és una oportunitat per Killing Weekend que s'emmarca dins de la implicació de la marca a projectes amb els quals comparteix una filosofia en comú. Poder participar en esdeveniments de nivell com el Rec.0 i 080 Barcelona Fashion, ens posiciona com a marca catalana. Creiem que és un gran aparador per donar-nos a conèixer i perquè la gent pugui veure en directe les nostres peces i pugui comprovar la nostra qualitat.
 

Rec.019
Del 8 a l'11 de maig
Igualada

Més informació: 

També et pot interessar