Jump to navigation
1. Noves marques que s'uneixen a les ja clàssiquesPer aquesta edició de tardor s’incorporen noves marques com la pop-up de moda per a noia jove Brownie, Nike de la mà de Base, la coneguda marca de calçat Camper, marques esportives Salewa i Dynafit, la marca de boxa Leone, Tous amb producte per a nadons i també les marques infantils Little Talents, Santa Barbara o Mr. Wonderful, entre d’altres. A banda d’algunes marques internacionals de prestigi que escullen el Rec.0 per fer-hi les seves vendes especials, el 80% de les marques que hi participen són d’arreu del territori català. Rec.0 es l’escenari ideal per veure el pols de la moda catalana, ja que s’hi concentren marques grans, petites, mitjanes i fins i tot joves dissenyadores emergents que, juntes, representen un gran ventall de propostes que transmeten els valors i la creativitat de la moda catalana. En aquesta edició s’hi podran trobar marques com Munich, Sita Murt, Miriam Ponsa, Thinking Mu, Boboli, Mus&Bombon, Aldo Martins, Antonio Miro, Messcalino, Toni Pons, Textura, Txell Miras, Josep Abril, BUFF, Macson, Misako, Micu Micu, Iaios, Mi&Co, i Commelle by Totón Comella, entre d’altres.
Una de les zones gastronòmiques del circuit | Foto: Marc Vila2. Les noves propostes culinàries amb sabors del mónEn aquesta edició, el festival presenta noves propostes culinàries com Patomata Foodtruck, amb arròs de muntanya, croquetes artesanals, entrepans de formatges i carns sense additius; Ten Sushi, amb una àmplia oferta de cuina del Japó, ramen, sushi, yozas, baos i motxis; La Iaia Artesana amb un bon assortit de cheesecakes artesanals de diferents sabors i Auténtico Foodtruck, que ofereix arepas i torreznos, tot 100% sense gluten. El festival comptarà amb 42 punts de restauració distribuïts per tot el circuit, amb food trucks i pop-up restaurants repartits en cinc zones gastronòmiques. Cuina oberta de 9h a 23h, una oportunitat de fer una pausa dins del Rec.0 i gaudir d'una àmplia varietat de menjar de carrer amb propostes per esmorzar, dinar i sopar i opcions per a tots els gustos i estils, amb plats de cuina catalana, bretona, italiana, veneçolana, peruana, mexicana, així com propostes vegetarianes, veganes i sense gluten. Una proposta de cuina propera, simpàtica i de qualitat per a degustar durant els quatre dies que duri el festival. Aquesta edició es podrà tastar el nou còctel de tardor Rec sense alcohol de Fever-Tree creat especialment per l’ocasió, elaborat amb magrana i aranja. Un refresc adult i sense alcohol. Al Rec.0 també hi haurà oferta de vins de proximitat amb Pla de Morei i Bodegas Puiggròs.
3. L'exposició de Miriam Ponsa i la peça especial d'Aldo Martins La dissenyadora manresana Miriam Ponsa és present a les edicions del Rec.0 des dels seus inicis l’any 2009, quan va trobar en el Rec.0 un espai on vendre els seus excedents, vinculant-se a un projecte cultural de recuperació d’un patrimoni industrial molt proper també a la seva filosofia. Aquest any celebra 25 anys des de la seva creació i ha escollit el Rec.0 per a fer-hi una exposició retrospectiva amb mostres dels seus dissenys, la seva evolució i transmetre aquests valors socials i reivindicatius que tant la caracteritzen i que estan al darrere de cada creació. Es faran unes visites guiades diàries amb inscripció prèvia. D'altra banda, aquest any la marca escollida per fer la peça Rec.0 ha estat Aldo Martins en motiu del cinquantè aniversari de la marca de punt igualadina. Aldo Martins ha creat una bufanda d’edició limitada pel Rec dissenyada i produïda íntegrament a Igualada i que es podrà trobar de forma exclusiva al festival del 5 al 8 de novembre. I és que el Rec.0 continua apostant per la moda sostenible i moda km0 amb el Rec Imperdible a la primera planta del Museu de la Pell. En total hi haurà una vintena de marques de moda sostenible i del territori com són Iaios, Sepiia, Top Manta, Batech, Boira, Cusart, Nonibarea, Nuoo, Solka, Zd Zero Defects, entre d’altres. Aquest espai també inclou nous models de consum com és l’exitós mercat d’intercanvi. El Mercat d’Intercanvi Rec.0 tindrà lloc el divendres 7 i dissabte 8 de novembre.
gavina.mp3 presentarà el seu nou treball | Foto: Cedida4. Tota l'agenda culturalEl Rec.0 presenta una agenda cultural carregada amb una trentena de propostes molt diverses en tres escenaris diferents que tindran concerts de referents de l’escena catalana com són gavina.mp3, el divendres 7 de novembre; el grup festiu La Tour de Carol o la cantautora Ivette Nadal el dissabte 8 de novembre. També s’hi podran sentir la cantant de jazz portuguesa Marta Garrett, la cantautora emergent Mimi Robin, l’artista mexicà Aguachueca, la música electrònica de White Pèrill, el concert tribut Dreamy Winehouse o el concert de l’australià Steve Smyth, a més hi haurà una sessió amb el conegut Dj de Ràdio Flaixbac, Andreu Presas, i espectacles itinerants de dansa i música pel circuit del Rec.0. També s’ha programat dansa urbana amb el subcampió mundial de hip-hop internacional, Lil Kinja, que omplirà l’escenari de ritme i freestyle, i altres propostes molt variades, com swing itinerant i una silence disco, entre d’altres. Durant el recorregut del circuit del Rec.0 s’hi trobaran petits escenaris a peu de carrer amb actuacions de cantautors i músics joves promeses. També es comptarà amb una sessió de micro obert de poesia a l’Espai La Vanguardia que aquesta edició té una nova ubicació a la placeta Granotes.
5. L'ocupació simbòlica per plantejar un canvi urbanístic al barri del RecEn el marc del festival, el Rec.0 impulsarà una acció simbòlica per reivindicar la necessitat d’un canvi de planejament urbanístic al barri del Rec que permeti la seva transformació en un espai habitable i ple de vida. L’organització denuncia que, mentre el nucli urbà d’Igualada viu una situació de màxima tensió habitacional, amb una greu manca d’oferta de lloguer, una cinquena part de la ciutat -el barri del Rec- continua en gran part buida. La xifra de l’abandó del Rec és concloent: 52.963 m2 de sòl amb edificis en desús, és a dir, antigues fàbriques abandonades que no realitzen ni acullen cap activitat industrial ni de cap altre tipus. A aquesta xifra cal sumar-hi els solars buits sobre els quals es podria construir, que segons dades consultades es situa entre els 40.000 i els 50.000 m2. Això equivaldria a 10 camps de futbol. L’acció consistirà en l’ocupació simbòlica d’un dels edificis del barri, que s’adaptarà perquè hi puguin viure persones durant els dies del festival, fent evident que el Rec pot esdevenir un espai viu, obert i integrat dins la ciutat. El barri està ubicat just entre el casc antic de la ciutat, i el riu. Amb aquest gest, el Rec.0 vol posar de manifest la necessitat de donar una segona vida als antics espais industrials i convertir-los en espais plens de vida habitatges, comerços, estudis, oficines o galeries.
Web Rec.0 Instagram Rec.0