Rodatge

Foto: 

Cedida
Llargmetratge 'Ovella Negra'

Lluís Ortega: “No m'importa que consideren que faig cinema de sèrie B”

El realitzador canareu estrena el seu tercer llargmetratge, 'Ovella Negra'
Anna Zaera
,
01/12/2014
Arts
Molts l'anomenarien cinema de sèrie B en referència a les pel·lícules de baix pressupost que es rodaven en l'època daurada de Hollywood. Films d'acció i terror que no renunciaven a tenir unes altes expectatives a pesar de comptar amb pocs mitjans tècnics, actors amateurs i una història dedicada bàsicament a entretenir. A Alcanar, ja fa anys que s'està gestant un moviment interessant al voltant de la producció cinematogràfica amateur. Un col·lectiu de persones disposades a posar tots els seus recursos per complir el somni de fer cinema de forma desacomplexada. De fet, l'Associació de Cineastes Canareus, que així és com es presenten en societat com a col·lectiu, suma cada cop més adeptes entre actors, tècnics i guionistes que s'embarquen en aquesta aventura.
"Fins que no disposo de tres preses bones, com a mínim, no passo a la següent"

Ara, després de dos anys i mig de rodatge, s'ha estrenat “Ovella Negra”, que s'espera que aquest mes de desembre pugui projectar-se als Cinemes JJ de Vinaròs i al gener a La Sénia. El director dels llargmetratges i artífex d'aquesta moguda al voltant del cinema, Lluís Ortega Giménez (Alcanar, 1980), ja ha produït 'El secreto de Whaken' al 2007 i 'Entre bessons' al 2011. L’empresa canareva Imaginari Landscape Factory és l’encarregada de la banda sonora composada expressament per a la pel·lícula. El tema principal l’interpreta Maite Bel i la música és dels compositors Jesús Llagostera i Juanjo Villarroya.

- Com portes que es considere el teu cinema, cinema de sèrie B?
És veritat que els meus films estan fets amb molt baix pressupost i que tenim pocs mitjans. També és cert que no hem publicat en cap sala comercial. Però no m'importa que em diguin que faig cinema de sèrie B. Hi ha molt bones pel·lícules classificades com a tals.

  • imatge de control 1per1

- Acabes d'estrenar 'Ovella Negra', el teu darrer llargmetratge i també el més ambiciós. Quin va ser el plantejament inicial?
'Ovella Negra' sorgeix de la idea de voler rodar un llargmetratge que fos una barreja de gèneres. Principalment, és un film d'aventures però també és romàntic, d'acció i amb alguna pinzellada d'humor. Després d''Entre Bessons', em veia preparat per a un projecte més madur, professional i complicat.

- En aquest projecte has volgut fer un salt respecte les teves anteriors produccions. Càsting, millora en els aspectes tècnics... Què et vas proposar?
Un dels aspectes que em vaig proposar va ser millorar la qualitat interpretativa dels actors. La protagonista tenia un paper dramàtic difícil. Vam tenir la sort de que aparegués Jasmina Arrufat de La Sénia, i Ma Joan Martí, que va interpretar magníficament el paper d'una noia intrigant i perillosa. La resta de papers van sortir també del càsting i d'altres vaig preguntar a actors amics meus i gent del poble d'Alcanar si volien participar. Quant a aspectes tècnics, no hi ha color respecte el meu últim treball: el pas a l'alta definició, rodant amb molta més precisió i tècnica, amb drons, amb una banda sonora increïble i uns efectes digitals impressionants.

- Com portes dirigir i actuar al mateix temps?
No és fàcil. Primer intento explicar molt bé als actors el que vull en cada escena. Quan estic actuant, estic concentrat en el personatge i no puc controlar-ho tot. Quan dic "Tallem!", visualitzo de seguida el que s'ha filmat i avaluo si és el que portava en ment. Igualment, fins que no disposo de tres preses bones, com a mínim, no passo a la següent.

- Sorprenen les escenes d'acció. Com les vau fer?
Les escenes d'acció sempre m'han entusiasmat. M'agrada planificar-les amb cura i dibuixar els seus storyboards pas a pas sense deixar-me cap detall. Les lluites, els tiroteijos, les persecucions de cotxes... Ho tinc tot ben calculat sempre.

- Algun ensurt?
Sí, en una escena que havia de saltar d'un cotxe a un camió vaig deixar-me dues costelles en l'intent. Dues setmanes després, ja estaven curades i l'escena puc dir que és de les millors del film. Pot semblar una bogeria, però quan hi ha il·lusió fas el que sigui pel teu projecte.

- Com se't va ocórrer el guió?
Tenia clar que volia que el film girés al voltant del segrest d'un nen diabètic, i que a la vegada fos una gran història d'amor, així que vaig anar introduint-li ingredients per fer una història que, durant dos hores, el públic no tingués temps d'avorrir-se i fos una carrera contrarellotge. El guió pràcticament anava sortint sol imaginant-me els personatges. Després vaig afegir un parell de girs i altres sorpreses que sempre m'agrada introduïr per sorprendre l'espectador.

- Creus que hi ha un segell de cinema canareu. I ebrenc?
Coneixo uns quants amics ebrencs que han estudiat cinema i van fent els seus projectes. Sempre que hi ha un estrena vaig a veure les seves projeccions i m'agrada disfrutar-les i, sobretot, participar d'actor sigui en el registre que sigui. Aquest any he participat com actor en un film de terror ampostí i em va encantar l'experiència.

  • imatge de control 1per1

- Em podries explicar quin és el proper projecte que tens en ment?
De moment, vull dedicar-me a projectar 'Ovella Negra' i presentar-la a tots els festivals que pugui ja que, després de tres anys de feina, seria una llàstima passar a un altre projecte. També he de dir que estic esgotat al haver estat productor i editor d'aquest projecte i un temps de descans em prendré. Tot i això, he de reconèixer que tinc tres esquemes de guió iniciats per a rodar tres curtmetratges, un de terror, un de fantàstic i un de denúncia social. Després del descans, tornarem a engegar motors amb moltíssimes ganes. 

 

Més informació: 
www.facebook.com/ovellanegraentre2bessons

   

  

A

També et pot interessar