"Vaig arribar a gravar amb un pal d'escombra aguantat per una caixa de cerveses"

Gerard Tomàs, músic i productor
Surtdecasa Ebre
,
13/03/2012
Música
Gerard Tomàs és un jove de La Sénia que viu a cavall entre aquest poble del Montsià i Barcelona. Format com a tècnic de so i imatge a l'Institut Mare de Déu de la Mercè és component dels grups musicals Squirrel Teacher i Dark Neverend i, des de fa un temps, treballa en producció de discos. Tot un exemple de passió per la música que viu des dels dos flancs, creant i produint.
 
- Quan vas començar a interessar-te per la música?
Els nostres pares ens van apuntar als tres germans a l'escola de música Joventuts Unides de La Sénia, possiblement per fer complir als fills el somni frustrat del pare. De ben jove tenia claríssim que volia ser Dj i, quan tocaven orquestres al poble, em meravellava veure els equips, les taules de mescla... Però en tot aquest temps, no era conscient que tingués passió per la música. És algo que portes dins i, un dia, te n'adones que no pots viure sense ella.
 
- Què és Squirrel Teacher?
Un grup de música de La Sénia que van crear els germans Pere i Miquel Delhom i Pau Segura que, en aquell moment, eren membres d'Ancestor's Blood. D'aquest primer grup també van sortir Zoli i Dani, fundadors de Dark Neverend, l'altre grup on també toco el teclat.
 
− Quin estil teniu?
És complicat parlar d'estils perquè corres el perill d'encasellar-te, però et puc dir que som un grup de rock amb elements propis del metal i alguns tocs gòtics. En el primer disc, destacàvem per un so contundent i melòdic, que podria recordar a Him i també vam optar per lletres fosques, apocalíptiques i introspectives; totalment adequat per a l'època que estem vivint (riures).
En el segon disc que ara estem preparant, hem introduït alguns canvis. Optem per la força de sons més electrònics i també introduïrem lletra en català. També cal destacar que serà més lluminós que l'anterior i una mica més comercial.
 
- Per què vau decidir encaminar-vos per aquest estil?
És una pregunta que haurien de respondre els fundadors del grup, però bàsicament, ells venien del ja mencionat Ancestor's Blood, on feien Black Metal, un estil molt extrem, amb veus guturals, ritmes molt accelerats, guitarres ultra-distorcionades... Amb "ST" buscaven trencar amb aquesta línia: un so més net, amb veus més naturals i melòdiques, ritmes més moderats...
 
- Consideres que l'estil de música que feu està ben valorat?
Aquí a casa nostra, no és música de masses. En canvi, a països del nord d'Europa, als EUA... té molta més acceptació i difusió. Tot i així, no podem dir que ens sentiguem infravalorats. Als concerts, no deixem indiferent al públic. I tant en directe com en el disc, ens hem trobat que tenim públic que podria anar dels 10 anyets, als 40.
 
- Parla'm una mica més del primer disc.
Sound of rain va sortir el novembre de 2009 i el vam gravar a l'estudi Soiart de Badalona. Anteriorment havíem editat una maqueta amb quatre temes dels inicis del grup i que vaig tenir la sort de poder produir, tot i que els mitjans dels que disposàvem eren molt minsos. Ho eren tant que vaig gravar-lo amb un micròfon de veu enganxat a un pal de granera aguantat per una caixa de cerveses.
 
− Així que també ets productor...
Sí, sóc tècnic de so i, realment, és el que m'agrada. He produït altres maquetes com per exemple la del grup MasKarats de La Sénia, Dark Neverend i La Enga Bucle. Aquest és el meu últim treball com a productor i m'ha permès col·laborar amb Simon Smith, productor i fundador de BCNSound, i amb uns molt bons músics.
 
- És fàcil viure d'això?
Fàcil, no. Ni de músic, ni de productor/tècnic. Gratificant, sí. Però bé, igual que jo, hi ha molts músics que no viuen de la música, sinó amb ella. I ens toca tenir altres treballs per poder viure, econòmicament parlant.
 
- Es pot ser artista i productor a la vegada?
Sempre es diu que els tècnics i els músics no es porten bé. Però no sempre és així. Lo ideal és que no ho sigui.
 
- Quina projecció creus que tenen els grups de les Terres de l'Ebre, què s'hauria de fer per donar-los a coneixer més?
El principal responsable de la projecció, és el mateix grup. I trobar la figura de manager és molt important. Tot i que moltes vegades el propi grup en fa la funció, els músics s'han de dedicar a fer música i no a l'administració. La música feta a casa nostra, forma part del nostre patrimoni.
 
- Per acabar, recomana'ns un disc de música.
Difícil m'ho poses però bé, potser com a disc en sí, com a obra integral destacaria Colors de

  • imatge de control 1per1
  • imatge de control 1per1
A

També et pot interessar