Jump to navigation
• Qui és Rita Row i qui hi ha al darrere?Quan vam decidir crear una marca vam pensar a crear un personatge amb el que la gent es pogués sentir identificada: un estil de vida, una imatge concreta, una música, … Una forma de vida en general. Però qui hi ha al darrere som la Xènia i l’Imma, dues joves dissenyadores inquietes i amb moltes ganes de menjar-se el món.
• Diuen que els principis són durs… què tal el vostre?És cert que els principis són durs, però el nostre també ha estat molt intens, fluït i alhora exponencial. Els principis són difícils per tothom, donar-se a conèixer no és fàcil i que confiïn en el teu producte costa. Però l’esforç i la dedicació tenen recompensa i, encara que sigui poc a poc, RITA ha crescut d’una manera que no ens imaginàvem.
• En quin moment decidiu unir forces i encetar aquest nou projecte? Què us va animar a fer-ho?Teníem la nostra feina, però cap de les dues ens sentíem en el camí correcte. Després d’un, dos i tres cafés en una mateixa tarda vam donar-nos una empenta mútua i vam prendre una decisió: ho deixàvem tot per encetar aquest nou camí. Totes dues teníem el somni d’una marca pròpia i d’arribar a estimar tant la feina que féssim que ni ens adonéssim que estàvem treballant.
• Somni fet realitat. Qui vesteix Rita Row i a qui us agradaria vestir?És un producte treballat pensat per a una noia moderna, molt moderna, a qui li és igual el que li diguin sobre el seu aspecte. És segura i pràctica, per això vesteix de RITA ROW, perquè és roba còmode i portable. A qui voldríem vestir? És una pregunta complicada, no ens volem emmarcar en un personatge en concret. Només volem que qui vesteixi de RITA ho visqui de manera natural i amb estil. Si hem de dir algun nom, sonaria Miranda Makaroff, la cantant de Russian Red Lourdes Hernández o Bimba Bosé; personatges coneguts però diferents i amb un estil molt personal.
• Quan arriba el procés creatiu d’una nova col·lecció qui o què us inspira en les vostres creacions?Cada col·lecció està basada en una temàtica diferent i intentem fusionar un tema, una pel·lícula, un artista o un objecte amb una dècada. La nostra primera col·lecció No Vacancy, per exemple, es va basar en els motels americans, els anys cinquanta, les palmeres, els flamencs i els colors pastel. La següent, Smoke, no tenia res a veure amb l’anterior. El film de Paul Auster i el minimalisme dels anys noranta van ser la nostra inspiració. Acabem de treure la col·lecció primavera estiu, Blackbeicon, sorgida de la pel·lícula Moonrise Kingdom, nascuda de l’estètica i els colors del film i els anys seixanta.
• Un cop acaba el procés creatiu toca produir. Com és aquesta transició? Per començar omplim l’estudi de fotografies i objectes que ens inspiren, decidim els colors i triem els teixits. Ens passem dos dies dibuixant sense parar i el tercer posem tots els dissenys sobre una taula immensa que tenim a l’estudi i comença la tria. Quan hem decidit els models, fem els patrons, cosim una prova i, si ens agrada, cap al taller a fer el mostrari.
• On podem trobar les vostres creacions?Tenim diversos punts de venda a botigues de tot el territori espanyol, com San Sebastian, Madrid, Barcelona o Bilbao, a més de la shop online.
• Heu tingut bona acollida en l’àmbit nacional. Tinc entès que participareu a una de les desfilades més importants del país…No ens podem queixar. Hem tingut molt bona acollida per part de botigues com dels propis consumidors. Hem estat a diverses fires i mercats i ara farem el salt al EGO de Cibeles. Tenim la sort d’estar seleccionades, ja que molt poques marques poden tenir aquesta oportunitat.
• Quin és el vostre pròxim repte?Volem internacionalitzar la marca, aquest és el nostre gran repte. Ens agradaria ampliar la venda a nivell europeu, ja que creiem que és un producte que pot funcionar molt bé al nord d’Europa. Ens agradaria ampliar la xarxa comercial i aconseguir que cada dia hi hagi més RITAs al món!
• Diuen que el triomf en el món de la moda està reservat a uns pocs afortunats. Com ho veieu? Com fer-se un lloc en aquest sector tan competitiu?És complicat, però si trobes el forat dins el mercat i treballes moltíssim i ets constant pots arribar a aconseguir-ho. Podríem dir que cada any neixen i moren marques de roba. Som conscients que haurem de treballar dur per fer-nos un lloc en el mercat, però creiem en el nostre producte, essencial per tirar endavant un projecte tant personal.
• En el sector de la moda es coneix com a egoblog tots aquells blogs personals en els que el seu autor es fotografia amb periodicitat amb diferents looks i comenta les peces de roba que du. Creieu que els/les egobloggers tenen efectes reals alhora de donar-se a conèixer com a marca?El cert és que crèiem que no, però hem descobert que sí. Hem viscut en primera persona l’efecte que pot provocar una blogger important que publica una foto vestida amb la teva peça de roba, aconseguint esgotar existències d’aquest model en tan sols una setmana. És un món que està sobresaturat, aixeques una pedra (o fas un clic) i et surten 5000 bloggers a la xarxa que s’assemblen i es copien uns als altres. Només alguns valen la pena i t’ofereixen un estil diferent, personal i amb criteri.
• Quin consell donaríeu a un dissenyador a punt d’encentar una nova aventura com la vostra?T’ha d’apassionar, hi has de creure molt profundament i treballar molt dur. A més, és vital bolcar-se al 100% en el projecte i dedicar-hi moltes hores, és l’única recepta perquè funcioni.
• Per acabar, un racó preferit de l'Empordà?
Cadaqués.
El Top5 de Rita Row!
Rita Rowritarow.comwww.facebook.com/ritarowclothes