
Tancant l'any
Comencem a tancar la temporada castellera, Dissabte hi ha una bona pila d’actuacions amb presència de colles del nostre territori. Diumenge, tots els ulls estaran posat a Valls amb la diada de Santa Úrsula.
Comencem per Sitges on la colla local es farà acompanyar per quatre colles més, entre elles els Castellers de Vilafranca. Els verds hi volen portar el quatre de nou amb l’agulla, que no fan des del 2015. Completarien la jornada amb altres castells de gamma extra ja realitzats enguany. Per la seva banda, la Jove de Sitges podria aprofitar per fer-hi el quatre de vuit.
A Tarragona hi haurà un altre punt d’interès. La Colla Jove Xiquets de Tarragona clou la seva temporada al Pla de la Seu a on pot intentar un nou cinc de nou. Nens del Vendrell i Bordegassos de Vilanova els acompanyaran: ambdues formacions tenen intenció de fer-hi castells de vuit.
Finalment, per tancar la jornada de dissabte, els Xicots de Vilafranca actuaran a Reus per cloure la temporada de la colla local. Els Xiquets de Reus tenen intenció de fer-hi el tres i el quatre de nou, i podrien intentar per primera vegada el quatre de vuit amb el pilar. Per la seva banda, els Xicots tenen la intenció de completar una actuació de vuit per preparar la diada del Roser, la seva última diada de l’any.
Castells de deu a Valls
No podem deixar de comentar la clàssica diada de Santa Úrsula que tindrà lloc diumenge i que clourà la temporada castellera a Valls. Tant la Colla Vella com la Joves, arriben amb la intenció d’encarara els castells de deu.
La Vella, que arriba més ben preparada, podria optar per fer els dos castells de deu i sumar-li el quatre sense folre i el pilar de vuit; completant així la millor diada de tots els temps.
La Joves arriba amb més dubtes, però amb l’ambició màxima. Els diables vermells tenen com a principal objectiu el tres de deu, que acompanyarien amb el quatre sense folre i el cinc de nou.
Dissabte, 22 d’octubre de 2016
REUS
Diada dels Xiquets de Reus
Plaça del Mercadal, 18h
Castellers d'Altafulla
Castellers de Terrassa
Xicots de Vilafranca
Xiquets de Reus
SITGES
Diada de Tardor
Plaça Cap de la Vila, 18h
Castellers de Cornellà
Castellers de les Roquetes
Castellers de Vilafranca
Colla Jove de Castellers de Sitges
Matossers de Molins de Rei
TARRAGONA
Diada de l'Esperidió
Pla de la Seu, 18h
Bordegassos de Vilanova
Castellers de Sant Cugat
Colla Jove Xiquets de Tarragona
Nens del Vendrell
TORREDEMBARRA
Diada de la Plaça de la Verdura
Plaça de la Vila, 17h
Brivalls de Cornudella
Minyons de l'Arboç
Nois de la Torre
Torraires de Montblanc
Diumenge, 23 d'octubre de 2016
SANT ADRIÀ DE BESÒS
Diada dels Passadors
Plaça de la Vila, 12h
Castellers de Sant Adrià
Castellers de Santa Coloma
Vailets de Gelida
VALLS
Diada de Santa Úrsula
Plaça del Blat, 13h
Colla Joves Xiquets de Valls
Colla Vella dels Xiquets de Valls
SANT SADURNÍ D'ANOIA
Actuació a les Caves Codorniu
Caves Codorniu, 14h
Xicots de Vilafranca

Aquest blog pretén acostar les diades de les colles del nostre territori a tots aquells, aficionats o no, que de tant en tant els agrada assistir a una diada castellera. Cada setmana intentarem enumerar les actuacions i les previsions de les colles del Gran Penedès, destacant les diades imprescindibles del calendari casteller.
- 1 of 7
- següent ›
- Inicieu sessió o registreu-vos per a enviar comentaris