Animac

Foto: 

Cedida

L'animació stop motion, el motiu principal de l'Animac d'enguany

La Mostra Internacional de Cinema d'Animació de Catalunya tindrà lloc a Lleida del 21 al 24 de febrer
Surtdecasa Ponent
,
22/02/2019
Arts
D'ahir i fins al diumenge 24 de febrer, la capital de Ponent es converteix un any més en l’epicentre català del cinema d’animació.

Per vint-i-tresè any consecutiu, la ciutat de Lleida acull l’Animac, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya, una trobada dedicada al setè art organitzada per la Paeria de Lleida amb el suport de l’ICEC –Institut Català de les Empreses Culturals, l’ICAA –Instituto de la Cinematografía y las Artes Audiovisuales –i CaixaForum Lleida.

En aquesta edició, l’Animac girarà al voltant de l’animació stop motion, una tècnica animada a través de projeccions, conferència i altres activitats especials.

La consolidació de l’Animac és tota una evidència, que emmiralla amb xifres abans fins i tot de la primera projecció, ja que en aquesta convocatòria oberta ha rebut un total de 1.050 projectes audiovisuals procedents de 66 països, dels quals se’n podran visualitzar 191.



Al llarg d’aquestes quatre jornades, a més a més, s’hi veuran 320 curtmetratges, 9 llargmetratges, 4 migmetratges i 10 peces de TV.

Tanmateix, val la pena esmentar quines són les figures del món de l’animació convidades i premiades en aquesta edició. Es tracta del director britànic Peter Lord, cofundador de l’emblemàtic estudi Aardman Animations; la directora, productora i guionista finlandesa Katariina Lillqvist, una de les animadores d’autor europees més brillants; i en Rodolfo Pastor i la Petra Steinmeyer, tàndem especialitzat en animació de plastilina i altres tècniques stop motion.

Entre els projectes audiovisuals que es podran gaudir aquests dies destaca el llargmetratge xilè La casa lobo (2018), faula político-existencial dels directors Cristóbal León i Joaquín Cociña; Fantastic Mr. Fox (2009), una adaptació de la novel·la infantil de Roald Dahl a càrrec de l’inconfusible Wes Anderson; i El Petit Príncep (2015), la primera adaptació animada de l’obra de Saint-Exupéru a càrrec de Mark Osborne, convidat de l’Animac.

Animac 2019 comptarà també amb la presència de Chris Lavis i Maciek Szczerbowski, duo canadenc d’animadors stop motion i reconeguts internacionalment pel seu premiat curtmetratge Madame Tutli-Putli (2007), nominat als premis Oscar de l’Acadèmia de Hollywood. Des del 1997, Chris i Maciek treballen en tàndem sota el segell Clyde Henry Productions creant films, anuncis, i d’altres peces més experimentals. Amb motiu de la seva presència a Animac 2019, Chris i Maciek presentaran la primera peça de realitat virtual animada en stop motion i que porta com a títol Gymnasia. Un experiment d’allò més immersiu, atmosfèric, i una mica esgarrifós.



Com a cloenda del certamen, es té previst retre homenatge a Stephen Hillenburg, creador de la popular sèrie d’animació infantil Bob Esponja, amb la projecció de Bob Esponja en stop motion, i un total de 100 cantaires d’entre 6 i 14 anys de l’Orfeó Lleidatà interpretaran el tema principal d’aquesta sèrie juntament amb la cançó El papa de la Pepa.

Per altra banda, les conferències, el Petit Animac, les sessions escolars, el punt de trobada Networking & Pitch per als creadors i professionals de l’animació, els tallers Animac, l’Animacrea i l’Animac de nit tampoc faltaran en l’edició d’enguany

L’Animac, un any més, serà mirall de la feina dels artistes que empren l’animació com a instrument per a la seva expressió personal

  • imatge de control 1per1
A

També et pot interessar