Jump to navigation
Del 12 de novembre a l'1 de febrer
Del 15 de novembre al febrer (2026)
Del 24 de gener al 4 de febrer
Del 8 de gener al 6 de febrer
Del 22 de novembre al 8 de febrer
Del 19 de novembre al 8 de febrer (2026)
Del 25 d’octubre al 8 de febrer (2026)
Del 6 al 8 de febrer
L’exposició 'Estètiques Transversals - (Wo)Manresa' mostra els resultats del procés de creació i producció que l'artista Raquel Friera a portat a terme en col·laboració amb un grup de dones de Manresa a través de diverses trobades on s'han treballat les problemàtiques del treball productiu i reproductiu des d'un punt de partida de creació col·lectiva. (Wo)Manresa s'inspira en l'acció anomenada Manresa que l'artista alemany Joseph Beuys va realitzar el 1966, a la galeria Schmela de Düsseldorf. L'artista pren el viatge com a fil conductor, però des d'un camp imaginari, no simbòlic, i socioeconòmic. Arrelant en el context actual, la proposta de Raquel Friera intepreta l'obra de Beuys a partir del món laboral de les dones, aprofundint en la compatibilitat / incompatibilitat del "treball reproductiu" (treball domèstic i de cura) i el "treball productiu" o treball remunerat.
El projecte imagina possibles llocs on aquestes problemàtiques laborals i socioeconòmiques estiguessin solucionades. El viatge individual de Beuys quedarà desplaçat com un viatge compartit cap a un destí imaginari creat i ideat per un grup de dones.
Les il·lustracions del projecte són obra de Sònia Estévez, Emma Gascó Ilustración, Eixa Eixa, Núria Fargo i Inma Serrano.