Jump to navigation
Mes de maig
Dimarts 30 de maig, 19h
Fins al 31 de maig
Del 16 al 31 de maig
Dimecres 31 de maig, 20h
Del 25 al 31 de maig
'Els fonaments del catalanisme polític. Les Bases de Manresa, 125 anys', és l’exposició central de la commemoració dels 125 anys de les Bases.
La mostra, impulsada per la comissió ciutadana del 125è aniversari de les Bases i l’Ajuntament de Manresa, ha estat produïda per la Diputació de Barcelona expressament en motiu de la celebració. Posteriorment, es traslladarà a la sala d’exposicions de la seu central de la Diputació a la Rambla de Catalunya (Can Serra) des del 12 d’abril fins a mitjans de juliol.
L’exposició té com a objectiu explicar la significació de les Bases de Manresa, destacant especialment el context històric que envoltava l’Assemblea de la Unió Catalanista que es va fer a la capital del Bages els dies 25, 26 i 27 de març de 1892; i d’una manera molt especial la transcendència que aquella reunió i les seves conclusions recollides a les 'Bases per a la Constitució Regional Catalana' van tenir per fonamentar una proposta política del catalanisme.
Dijous 8 de març: 18h
Rosa Serra