Jump to navigation
Dijous 18 de desembre, 20h
Divendres 19 de desembre, 19h
Divendres 19 de desembre, 20h
Divendres 19 de desembre, 20:30h
Dissabte 20 de desembre, 12h
Dissabte 20 de desembre, 18h
Del 13 al 20 de desembre
Dijous 20 de desembre, 19h
Un emotiu espectacle basat en la història real de vuit persones que van morir per les seves idees. Un homenatge a totes les víctimes de la repressió franquista.
La mitjanit del 9 de febrer de 1939, nou republicans civils van ser traslladats de la presó de Manresa per ser afusellats a Can Maçana, al peu de la muntanya de Montserrat. Havien estat detinguts sense acusacions polítiques clares. Un d'ells -Josep Nin-, aconsegueix fugir, sobreviure i explicar-ho. A partir d'aquest relat i d'altres de coetanis seus, l'historiador surienc Albert Fàbrega reconstrueix aquest fosc capítol de la repressió franquista.
Ara, l'actor Joan Valentí i el director David Pintó parteixen d'aquest relat per presentar 'Mort a les cunetes', un emotiu espectacle de creació pròpia en el qual porten a escena cinc monòlegs dels protagonistes d'aquella terrible nit, per reconstruir els fets des de la força de la paraula i la música.
La fossa comuna amb aquests vuit afusellats encara no ha estat localitzada a dia d'avui i és per això que l'espectacle també és un reconeixement moral i públic a aquestes persones que van morir per les seves idees i un homenatge a totes les víctimes de la repressió franquista.
5€ Comprar entrades online aquí (enllaç)
Web Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet