Marta Carles
,
02/11/2015
Fires i festes

Moda, música, art i gastronomia es donen cita al Rec d’Igualada

Del 4 al 7 de novembre l’antic barri industrial viurà una nova edició del Rec.0, la tretzena
Rec.012

Foto: 

Marc Vila
A partir d'aquest dimecres i fins dissabte els estrets carrers del barri del Rec d'Igualada s’ompliran de gent vinguda d’arreu per viure la moda, la música i la gastronomia en primera persona. Torna el Rec.012.

Les velles fàbriques de pell i curtits, patis industrials del segle XVIII, XIX i XX, grans contenidors de ferro… són alguns dels escenaris poc convencionals que es transformen en botigues efímeres de marques tant conegudes com Adidas, Desigual, Levi’s, Sita Murt, Pepe Jeans, Mango, Lacoste, Lupo Barcelona. En aquesta edició el públic podrà triar i remenar entre una setantena de firmes de moda de primer nivell que oferiran els seus estocs i mostraris a preus únics i amb descomptes del 60%, 70% i 80% . També hi serà present la moda esportiva amb Buff, Grifone, Tsunami, i Fox Headvintage; la moda íntima amb Punto Blanco; i la moda pels més petits amb marques com Canada House, yporqué, Piu et Nau, Molo, Mon Marcel, Micu Micu, Al agua patos i Mamadú, entre altres. Tampoc hi faltarà el disseny més alternatiu amb un espai propi on es mostraran els vestits vintage de SusiSweetDress, la moda de Txell Miras, Josep Abril, Miriam Ponsa, Who, Gorni Kramer, Jordi Rafart, Toni Francesc, Veneno en la Piel i els dissenys del guanyador del concurs Time Out.
Per primera vegada el Rec.0 comptarà amb una pop up store dedicada al Secret Market de Privalia. El món online i el carrer es trobaran en una pop up molt especial, formada per estocs de diverses marques de moda i complements.

La gastronomia també hi té un paper important amb el Rec Street Food que es consolida amb una trentena de food truks seleccionats amb molta cura, on es pot delectar el paladar amb veritables exquisideses, des d'ecofrankfurts de tofu fins a pizzes i entrepans sofisticats. Cada una d’aquestes furgonetes vintage ofereixen menjars diversos, en els quals destaquen els productes de proximitat.

La millor guia per saber la ubicació dels espais del Rec.012 és seguir el circuit marcat, on a més de les pop up stores, també trobem bars improvisats al carrer, en un pati, o en naus industrials, recreats amb bales de palla, caixes, bobines, o palets de fusta. És una plaer passejar entre els carrerons del barri i gaudir de la fusió moda i patrimoni. Un binomi atractiu que permet al públic descobrir racons plens d’encant, espais restaurats, parets pintades amb mans d’artistes de carrer, fàbriques abandonades, i algunes adoberies encara en actiu.

Però el rec.0 no és només moda i descomptes, sinó que obre el paraigües a la cultura, la música, l’art. En cada edició l’oferta cultural paral·lela a les pop up stores és un dels èxits i aquest Rec.012 no és una excepció. Es reforça l’agenda musical amb cantants com la Beth, XY, Karol Green i Santi Careta, InnerCut, entre d’altres, que actuaran repartits entre els dos escenaris Estrella Damm, patrocinador de l’esdeveniment. El concert Movistar, que aposta per la música més indie, serà protagonitzat pel grup Mujeres.

En aquesta edició tampoc hi faltaran les sessions de DJ, els tallers infantils i les xerrades, on destaca la presentació del darrer llibre ‘813’ de la il·lustradora Paula Bonet, que hi serà present, i la de l’últim de Jair Domínguez, ‘99 personatges que has de conèixer per entendre el món’ que serà al Rec.0 amb el periodista Quim Morales. També el Rec Meeting hi tindrà cabuda, aquesta vegada sota la temàtica: Idees per barris vells.

Objectiu: promocionar el barri
El Rec.0 és el festival de pop up stores més singular del sud d’Europa, va néixer ara fa 6 anys de la mà d’un grup de sis persones vingudes d’àmbits professionals molts diferents, però totes compromeses amb el barri del Rec. La seva idea era crear un esdeveniment per promocionar i donar a conèixer el barri al màxim de gent. I ho han aconseguit, perquè el que va començar com una prova de ‘retail’ ha esdevingut un esdeveniment de referència en el camp de la moda, el disseny i la cultura a nivell de Catalunya.
El barri del Rec d’Igualada és el sector de la ciutat amb més identitat i l’únic paisatge industrial destinat a l’adob de la pell existent a Catalunya. Ressegueix la ciutat per tota la part sud i dóna nom a tot un barri industrial on des del segle XVIII s'hi van començar a concentrar les adoberies de pell, una de les indústries més tradicionals d'Igualada, que es proveïen de l'aigua subministrada pel propi rec.

També et pot interessar