Jump to navigation
- De quina forma neix Manrusionica?Les primeres edicions del festival estaven pensades per incidir en el teixit dels espais d'oci nocturn de la ciutat. Manrusionica organitzava sessions i concerts en els mateixos pubs i sales, però aquest format, tot i ser molt funcional per temes d'infraestructura i altres característiques disgregava molt al públic i l'ambient de festival es veia dispersat. En aquest punt ens vam adonar que calia fer un pas més i concentrar el cartell en uns pocs espais urbans.
- El festival comença a 'Electrònic Street Food by Dental Manresa'. Explica'ns què s'esdevindrà en aquest espai.Es tracta d'un espai que vam inaugurar fa quatre edicions. És l'antic 'Vermout', un escenari que arrenca en format diürn i tanca la seva activitat a la 1h de la matinada. Aquest any hi hem afegit noves propostes. A les sessions habituals d'artistes com Blasse Haut, Battle Beats o Radiocontrol s'hi han sumat tres Live, les actuacions de BeGun, M.A.D. i Fernando Lagreca. Es tracta de tres propostes d'autor on els músics composaran i reproduiran temes propis samplejant saxos i guitarres, modulant sons, treballant amb sintetitzadors, disparant bases, tot en directe.
- Altres anys s'han programat activitats familiars i per als més menuts. Aquesta programació continua vigent?- Sí, sí. Durant tot el dia hi haurà un espai per a manualitats, un taller de maquillatge infantil, futbolins, photocall, es podrà seguir la realització d'un grafitti en directe per part de DKO DKORA i també es realitzarà un taller per a fer instruments a partir de material reciclat, de la mà d'Istròniks i Pons Guitars.
Activitats i ball durant tot el dia a l''Electronic Street Food by DM' | Font: Manrusionica
- A partir de les 19:30h heu programat el duet Lökagïta. Quines característiques té una sessió 'Less than D118CO'?'Less than D118CO' és una sessió disco per gaudir de la música electrònica a un altre ritme, on els Dj's no poden punxar temes que superin els 118bpm i així, oferir temes més pausats, menys accelerats, per a un públic més ampli. Volem fer gaudir al públic de totes les vessants electròniques.
- Com heu valorat la contra-programació dins el mateix festival?No és el primer any que ho fem, ho hem recuperat de passades edicions. Fer-ho tot en un sol escenari té els seus riscos, sobretot quan mescles estils diferents. La nostra intenció és separar les actuacions per escenaris, segons estils, a la vegada que oferir un discurs coherent entre sessió i sessió per tal d'ordenar què oferim en cada espai. D'aquesta forma, el públic podrà gaudir del què més li agrada en cada moment i canviar d'espai per variar d'estil quan els assistents vulguin.
Sessions fins a les 2:30h de la matinada a l'espai 'La Reforma' | Font: Manrusionica
- A diferència d'altres festivals d'aquestes característiques oferiu un dels espais en ple Centre Històric. Com és això?L'escenari La Reforma està ubicat davant La Seu. Es tracta d'un espai urbà, cèntric, que durant uns anys, després de la seva remodelació havia quedat en desús per acollir-hi activitats per a la ciutadania. Amb la ubicació de l'escenari en aquest espai al llarg de les passades edicions hem volgut redescobrir-lo, amb propostes com el mapping projectat a la façana de La Seu, que aquest any el projecta Gerard 3D Newbot i també, amb les sessions de HeadBirds, Gullen, Pau Roca, 6TMA i Cardopusher. El lineup d'aquest escenari donarà festa fins a les 2:30h. I per baixar a la Sala Stroika, des de l'1:30h fins a les 3h hi haurà un servei de bus ininterrompudament per articular el desplaçament d'un espai a l'altre.
- A l'espai La Reforma hi haurà també la presentació d'una cançó especial, versionada per BeGun. De què es tracta?Sobre aquest tema, de moment solament podem dir que farem bategar la Seu.
Gerard 3D & Newbot projectarà aquest any el mapping sobre la façana de la Seu | Font: Manrusionica.
- Quines sessions destacaries de les actuacions a la Sala Stroika?Totes! Tant The Influencers com Henry Saiz o Tony Verdi ofereixen sessions techno d'alt nivell. Henry Saiz produeix i punxa Deep Techno. És un representant del so de Berlín amb un projecte artístic propi interessant, crea mescles en directe i recull tendències del so actual amb una clara voluntat de projecció internacional. D'altra banda, cada any busquem celebrar un reconeixement a grans herois de la música electrònica com Ángel Molina o Robert Lamart, creadors de mescles en la línia de les sessions que es feien per exemple, a Florida 135. Aquest any li volem fer un reconeixement al Dj de techno Tony Verdi, un dels grans d'aquesta escena i que tancarà el lineup d'aquest 2016.
- Com valoreu l'assistència de públic a punt de començar la 6ª edició?Fins ara hem tingut un creixement gradual, l'any passat van assistir-hi unes 2500 persones. Degut a les tasques pròpies en la gestió del festival, les feines relatives a la comunicació se'ns feien inabastables, ja que l'equip no disposàvem de temps suficient. Aquest any hem apostat també per fer més visible el festival en aquest sentit fitxant a la Mar Canet, responsable de comunicació. Pensem que la difusió que aquest any té Manrusionica La Brava i de la qual no disposàvem per les passades edicions incidirà de forma positiva en l'afluència de públic.
- Quins elements consideres que han influït amb la consolidació de la música electrònica?Als anys 70 ja hi havia gent que flirtejava amb la música electrònica. A partir de la implantació del format festival la música electrònica es va posicionar com a una oferta sòlida en el panorama cultural i d'oci. De fet, el Sonar ja fa més de 20 anys que funciona. Crec que el valor afegit que oferim també des de Manrusionica La Brava és que no solament ens fixem en l'oci sinó que també valorem el projecte artístic. El discurs dels compositors genera una institucionalització d'aquest estil musical, un discurs propi, amb unes dinàmiques pròpies. Per nosaltres és festa sí, projecte artístic, també.
Manrusionica La BravaActe d'agenda SurtdecasaM.A.D.Henry SaizTony VerdiBeGun