Jump to navigation
- Com arribes a formar-te com a professor de música?D'una forma o una altra sempre he estat vinculat amb el món de la música. Vaig estudiar administració a la vegada que música moderna a l'escola d'Esparreguera. I més endavant, durant nou anys vaig seguir combinant professió amb actuacions, fins que l'any 2000 vaig decidir agafar una excedència.
- Moment en que obres l'escola.No. Al principi Akord's era una petita botiga d'instruments. L'escola va venir després, vora el 2002. Vam començar amb una cinquantena d'alumnes. Actualment en tenim uns dos-cents setanta.
- A part de la docència oferiu Lakarta. De què es tracta?És una oferta paral·lela a l'escola centrada en el management musical d'artistes, amb una cartera de professionals d'il·luminació, tècnics de so, lloguer de material i recursos. Des de Lakarta ens dediquem a organitzar concerts, esdeveniments, contractem bandes, solistes, en definitiva, muntem i ajudem a muntar espectacles.
- Feu servir algun mètode concret per l'aprenentatge dels alumnes?Bé. És molt difícil competir amb els passatemps actuals. Les consoles, els mòbils o altres jocs provoquen un tipus de distracció molt potent. Fer que una classe de solfeig sigui tant atractiva com ho son aquestes noves tecnologies no és senzill. Tenim un mètode propi on ens centrem en què la matèria no sigui presentada com un deure, ens adaptem al ritme que l'estudiant demana i oferim una orientació personalitzada.
Alumnes Akord's/ Imatge: cedida.
- I això què significa?Per exemple, a l'escola de música ensenyem música moderna. En aquest sentit, si l'alumne que ve vol aprendre a tocar una cançó determinada o bé imitar com tocava la guitarra el Jimi Hendrix, a partir d'aquí li pots ensenyar arpegis, improvisació, tècnica... Moltes coses que van enfocades a les inquietuds de l'alumne i que no passen pel sedàs de l'obligació.
- Els cursos estan tancats o feu itineraris flexibles?Tots els alumnes poden apuntar-se en qualsevol moment del curs. El que intentem és dotar-los d'unes hores per treballar de forma individual, avançar en el contingut del curs i posar el nouvingut a l'alçada del temari que el grup ja ha cobert. Com a eina d'estudi apostem tant per les classes particulars com les col·lectives. El que sí tenim és l'itinerari d'Imatge i So.
Audiovisual realitzat amb alumnes Akord's i professionals/Direcció: Mariona Colomé.
- Es tracta d'un curs més curt?Sí. Cada tres mesos donem uns coneixements addicionals perquè al nostre entendre, amb el temps la figura del músic ha canviat. Abans tota la feina de producció es feia als estudis de gravació. Ara, amb les noves tecnologies tothom pot tenir un petit estudi a casa seva des d'on composar, gravar el so, modificar i doblar pistes... Tots aquests passos es feien a la productora i ara moltes vegades t'arriben encàrrecs on tot això forma part de la feina feta que has d'entregar. El que intentem és dotar al músic d'una certa autonomia en aquest camp perquè ja no es tracta solament de tocar bé un instrument.
- O sigui, aprofundiu en temes informàtics i de gravació...Sí, tractem molts temes que un músic es pot trobar en un estudi de gravació però també, tot el que es pot trobar en un directe, perquè ja des d'un principi, el nostre alumne surti amb uns mínims coneixements de les coses que poden passar dalt d'un escenari.
- I d'aquí ha sortit la idea d'equipar el centre amb una sala?No ben bé. Sí que fem servir la sala per fer audicions, pensades pels alumnes i els pares. Però alhora vam voler equipar Akord's amb un escenari i un servei de bar. Es tracta d'oferir un espai privat per donar cabuda a tot allò que una escola de música, en un sentit estricte no té. Si bé és més comú muntar un concert en acústic o una activitat vinculada amb la música, no ho és tant el fet d'organitzar una conferencia sobre nutrició, la presentació d'una novel·la o els col·loqui amb un coaching.
El Club Akord's a ple rendiment / Imatge: cedida.
- I a tot això com li heu donat forma?Hem creat un club de lliure associació obert a tothom que s'hi vulgui inscriure. Amb el temps ens hem adonat que les sinergies no solament vinculaven el professorat amb l'alumnat, sinó que amb molts ex-alumnes, d'una o altra forma hem seguit mantenint relació. Diria que això ens passa perquè coincidim amb la pro-activitat, amb el fet de ser gent inquieta que comparteix una atenció especial vers la música i la cultura. I aquests vincles que et trobes en una conversa, on coincideixes amb temes i punts de vista els hem volgut consolidar amb un espai, el Club Akord's.
- Qui porta la programació del Club?De moment la fem nosaltres però estem oberts a tot tipus de suggeriments.
- Tracteu moltes disciplines.A més de Lakarta, el Club Akord's, la botiga o els itineraris de música també oferim un curs de teatre musical, classes de Hip Hop, Break Dance... L'escola s'ha fet molt gran. En aquest nou centre tot es troba en un sol espai i cada departament té el seu responsable. Tenir molts projectes en un mateix lloc és com tenir un jardí. Vol dir que cada dia has de regar i cuidar un poc cada planta.
- Per acabar, ens pots dir alguns referents que has tingut al llarg de la teva carrera?No ho sé. Molts! A nivell musical potser en Mike Stern o en Larry Carlton i en quant a forma de fer, de filosofia de vida, en Carles Capdevila.
L'escola Akord's ha participat també en diversos projectes amb l'Aula, Escola de dansa, l'Artístic de Vilanova del Camí o col·laborant amb Creu Roja d'Igualada. Actualment en Pol ha canviat les guitarres elèctriques per la guitarra clàssica flamenca alhora que seguiex treballant en la producció d'audiovisuals, com el 'Tunel 36', documental que s'emetrà aquesta propera primavera per TV3. Per més informació podeu consultar el perfil del centre a les xarxes socials, la web de Lakarta o també, a la pàgina d'Akord's.